عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی:

موفقیت های نظام و انقلاب در ابعاد علمی و فرهنگی را بیان کنیم

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی بر لزوم تبیین دستاوردها و موفقیت های نظام اسلامی در عرصه های علمی و فرهنگی در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد.


حجت الاسلام دکتر علیرضا پیروزمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تقدیر از حضور همه جانبه و حماسی مردم ایران در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن اظهار داشت: بی شک نظام و انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه در عرصه های مختلف توفیقات بزرگی داشته و همه این ها با وجود دشمنی ها و فشارها و تحریم ها حاصل شده، اما با این حال نباید از بیان موفقیت ها در عرصه های علمی و فرهنگی غافل شد.
وی با بیان این که حوزه و روحانیت چه در زمان انقلاب و چه پس از پیروزی انقلاب ، نقش بسیار مهم و محوری در روند این چهل ساله داشته است، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند حوزه مادر نظام اسلامی است و تاکید ایشان بر حوزه انقلابی نیز ناظر به همین قضیه است چرا که حوزه نمی تواند نسبت به نیازها و شرایط و اقتضائات فرزند و مولود خود بی تفاوت باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: اساساً غیرت دینی حوزه انقلابی می طلبد که نسبت به رهبری نظام و حمایت مردمی از آن اهتمام داشته و یکی از وظایف اساسی خود را تقویت اعتماد میان مردم و نظام اسلامی بداند.
وی بیان داشت: البته می بایست توجه داشت که حوزه انقلابی تنها وظیفه سیاسی ندارد بلکه حوزه انقلابی حوزه ای است که نسبت به اقامه دین در دنیای معاصر احساس مسئولیت نموده و رسالت خویش را تنها در فهم و ابلاغ دین نمی داند، بلکه اقامه دین را وظیفه اجتماعی خود تلقی می کند.
 پیروزمند همچنین گفت: طبعاً چنین حوزه ای در جایگاه پاسخ به سوالات و توجه به نیازها باید رفتار و حرکت خود را متناسب با شرایط روز جامعه کند تا به این وسیله بتواند نیازمندی های علمی حکومت در جریان اجتماعی دین را به خوبی پاسخگو باشد.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/656
نظرات شما