مهرآوران از تئاتر آمده بود و دغدغه حضور مستمر در تئاتر داشت

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام به مناسبت درگذشت عزت الله مهرآوران نوشت: مهرآوران از تئاتر آمده بود و دغدغه حضور مستمر در تئاتر داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری در این پیام نوشته است: عزت الله مهرآوران، نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون از وقتی برای نخستین بار با عشق و علاقه روی صحنه تئاتر رفت بیش از ۵۰ سال با نوشته ها، اجراها و نقش آفرینی خود در عرصه هنر فعالیت کرد. مهرآوران از تئاتر آمده بود و دغدغه حضور مستمر در تئاتر داشت، در این سال ها همچنان مشتاق بود نمایش هایی را کارگردانی کند اما دریغ و افسوس که این هنرمند پیشکسوت دیگر بین ما نیست. بین ما عزت الله مهرآوران با آثار و خاطراتی که در تئاتر، سینما و تلویزیون و با اخلاق و منش خود به یادگار گذاشته است، در یادها و دل ها و تاریخ تئاتر و سینما حضور دارد.

در ادامه پیام شالویی آمده است: درگذشت زنده یاد مهرآوران را صمیمانه به خانواده عزیزش و جامعه فرهنگ و هنر تسلیت می گویم و برای این هنرمند از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت مسئلت می کنم.

مرکز سیمافیلم نیز در پیامی درگذشت این هنرمند «باسابقه، گرانقدر و باارزش» تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: خبر درگذشت عزت‌الله مهرآوران هنرمند پیشکسوت عرصه تلویزیون، تئاتر و سینما کشورمان که حضور پررنگی در آثار تلویزیونی داشت تاثر خانواده هنر و مردم عزیز را برانگیخت. وی در سریال‌هایی با فضای کمدی و ملودرام به ایفای نقش پرداخت ودر آثاری چون وضعیت سفید، لیسانسه‌ها، پیامک از دیار باقی، فوق لیسانسه‌ها و... خوش درخشید. 
در این پیام آمده است: او علاوه بر بازی در حوزه نگارش نمایشنامه نیز فعال بود که متاسفانه براثر ویروس کرونا درگذشت و امروز به سوگ او نشستیم. خبر درگذشت این هنرمند  موجب اندوه و تاثر خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان شد.

عزت‌الله مهرآوران، بازیگر سینما و تلویزیون، شب گذشته (جمعه، شانزدهم مهر) بر اثر سکته قلبی ناشی از کرونا در هفتاد و دو سالگی درگذشت.

این هنرمند از پنجم مهر ۱۴۰۰ به علت ابتلا به کرونا و درگیری بالای ۹۰  درصد ریه در بیمارستان آتیه بستری بود و مدتی را بنا به نظر پزشکان با توجه به شرایط درگیری ریه در خواب مصنوعی به سر برد. وی متولد زادهٔ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸، بازیگر شناخته شده تئاتر، ‌سینما و تلویزیون است. شروع کار این هنرمند با درخشش در ادوار ابتدایی جشنواره تئاتر فجر بوده در مقام کارگردان، نمایشنامه‌نویس و بازیگر بود.

مهرآوران در حوزه تئاتر با مریم معترف و زنده‌یاد انوشیروان ارجمند بیشترین همکاری را داشته است.

وی همچنین سابقه بازی و درخشش در آثاری چون سایه ماه به کارگردانی انوشیروان ارجمند، مرگ یزدگرد به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، دلدار به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و واقعه‌خوانی جهاز جادو به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی آتیلا پسیانی را در کارنامه خود دارد.

بازی در فیلم‌های سینمایی خوابم می‌آد،‌ آتیش بازی،‌ بانوی من، مومیایی ۳، سیب سرخ حوا، آژانس شیشه‌ای، تارهای نامریی و سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی چون لیسانسه‌ها، ایراندخت، ناخونک، هیولا، ریکاوری، فوق لیسانسه‌ها، زیر همکف، پدر پسری، خوب، بد، جلف: رادیواکتیو، می‌خواهم زنده بمانم، بچه مهندس ۴، زن زندگی مرد زندگی، ساخت ایران ۳ از دیگر فعالیت‌های این بازیگر پُر کار و خوش‌نام کشورمان بود.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5485
نظرات شما