مدیر مؤسسه فرهنگی آیین معنویت:

پیش تولید فیلم سینمایی حضرت خدیجه(س) به زودی آغاز می شود

مدیر مؤسسه فرهنگی آیین معنویت از آغاز پیش تولید فیلم سینمایی حضرت خدیجه(س) با عنوان" مروارید حجاز" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت الاسلام حجت ملکی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری (س)، با اشاره به فعالیت های هنری موسسه آیین معنویت اظهار داشت: امروز در عصری قرار داریم که باید از هنر رسانه و هنر سینما بهره مناسبی برده شود و در این راستا تصمیم گرفته شد با بهره بردن از ابزار سینما به معرفی مفاخر بپردازیم.

وی با بیان اینکه تولید فیلم های سینمایی با رویکرد معرفی الگو با نگاه تقریبی و حذف مواردی که اختلاف برانگیز است در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) یکی از بهترین الگوها در این عصر است که عنوان ام المسلمین لقب گرفته است.

مدیر فیلم سینمایی مرواریدعشق با اشاره به زندگی ۲۵ ساله حضرت خدیجه (س) در کنار نبی مکرم اسلام (ص) بیان کرد: نقش این بانو در بقای دین اسلام امری انکار ناپذیر است و عفت و پاکدامنی و جایگاه بلند مرتبه و همچنین ثروت بسیار این بانو به عنوان یکی از بزرگان قریش در قبل و بعد از رحلت ایشان در طول تاریخ زبانزد بوده است.

وی به حمایت های مادی و معنوی حضرت خدیجه(س) از رسول گرامی اسلام(ص) اشاره کرد وگفت: فیلمنامه زندگی این بانوی بزرگ اسلام با رویکرد بین المللی در دست تهیه است که این فیلم نامه می‌تواند مقدمه ای برای ساخت هر چه بیشتر فیلم و انیمیشن های فاخر از زندگی بزرگان دین باشد.

ملکی با تاکید براینکه برای ساخت فیلم زندگی حضرت خدیجه(س) به دنبال بهترین های سینمای ایران هستیم،عنوان کرد: علما و مراجع عظام به اثرگذاری فیلم و سریال تاکید دارند.

وی اضافه کرد:ساخت فیلم های تاریخی مقدمه های بسیار سنگینی دارد و برای ساخت این فیلم فاخر باید خیز مناسبی برداشته شده و به نظر پیش تولید گسترده و طولانی خواهد داشت.

ملکی بیان کرد: تدوین فیلم نامه بسیار غنی و مناسب، تهیه تمامی امکانات و تجهیزات لازم و تأمین منابع اعتباری لازم برای ساخت این فیلم بسیار مهم و مؤثر است.

وی ادامه داد: از همه نهادهای فرهنگی و حوزوی و تمام فعالان و هنرمندان به ویژه فیلمنامه نویسان برای ساخت یک فیلم سینمایی مطلوب کمک و یاری می خواهیم.

مدیر فیلم سینمایی مروارید عشق از تلاش برای انتخاب یکی از کارگردانان سرشناس کشورمان برای ساخت این فیلم خبر داد وخاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای توسعه معارف ناب دینی در جامعه گام های مثبت و مؤثری برداریم.
 در تلاش هستیم اثرماندگار تولید کنیم

همچنین در ادامه تهیه‌کننده فیلم حضرت خدیجه(س) نیز در سخنانی اظهار داشت: برای ساخت این فیلم از چهره‌های مطرح سینمایی استفاده می‌شود و برنامه‌ها را طوری پیش می‌بریم تا در کمترین زمان ممکن نسبت به ساخت این فیلم اقدام شود.

اصغری یادآور شد: پروژه سینمایی حضرت خدیجه(س) یک پروژه بزرگ هنری است که امیدواریم به‌طور جدی پاییز 1400 را آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اصل در ساخت این فیلم داشتن یک فیلم‌نامه تأثیرگذار است که این مهم نیز در دست اقدام است و امیدواریم شاهد تولید یکی از آثار ماندگار باشیم.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5363
نظرات شما