کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در گرو خانواده محوری و توجه به خانواده است

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان این‌که نهاد خانواده نقش بسزایی در جامعه دارد، گفت: کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در گرو خانواده محوری و توجه به خانواده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، مجید کافی با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌بینیم که این آسیب‌ها منشأ و خواستگاه خانوادگی دارد.
وی ادامه داد: طلاق، اعتیاد، فرار از خانه، و ... بیشتر این آسیب‌ها به‌خصوص 10 آسیب اجتماعی که در چند سال اخیر در کشور ما مطرح شد بیشتر این‌ها به‌خصوص اعتیاد و طلاق خاستگاه خانواده دارند.
کافی به موضوع خانواده محوری در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: خانواده محوری به این معنا است که شما در حل مسائل اجتماعی یا کاهش آسیب‌های اجتماعی بیایید و اصلاح و تربیت را با محوریت خانواده انجام بدهد.
وی ابراز داشت: اگر روابط ساختاری یا بحث روابط عاطفی که بین خانواده‌ها است یا مدیریت روابط فناوری در خانواده به درستی انجام بگیرد یکی از عامل‌های جدی کاهش آسیب‌های اجتماعی است هم اکنون یکی از معاونت‌های قوه قضاییه نیز همین سیاست را در دستور کار قرار داده است به طوری که از سال 95 تا الان می‌گویند این کار جواب داده و باعث کاهش طلاق شده است.
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تأکید کرد: ما سیاست‌گذاری در خانواده نداریم و باید این خلأ را برطرف کنیم.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5349
نظرات شما