سفر آری یا خیر؛تکلیف چیست؟

با توجه به شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی در کشور عقل حکم می کند که سفر به هراستانی با هر رنگی ممنوع باشد تا سرکشی این ویروس کنترل و از تلفات جلوگیری شود از همین رو برخی مسئولین بر عدم سفر و برنامه ریزی برای سفر تاکید دارند اما برخی از شرایط و نوع سفر صحبت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  یکسال از حضور ویروس منحوس کرونا در کشور می گذرد و در این مدت مردم کم و بیش بسیاری از مراسم ها مانند نوروز، شب یلدا، عزاداری های ، سفرها و برخی موارد دیگر را مانند قبل انجام ندادند تا بتوان سرکشی این ویروس را کنترل کرد.
اما با گذشت یکسال مردم به نوعی خسته شده اند و این روزها عادی انگاری تبدیل به موضوع مهمی شده است. البته در این بین هستند افرادی که همچنان مانند روزهای اول تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند تا در دام این بیماری نیفتند و خود و دیگران را به زحمت نیاندازند.
اما این روزها که حضور ویروس جهش یافته کرونا به نام ویروس انگلیسی در کشور مشخص شده است و آرام آرام در تمام استان های کشور خود را نشان می دهد در حال نزدیک شدن به ایام نوروز و تعطیلات نوروز هستیم. امروز یکی از دغدغه های مهم وزارت بهداشت حضور مردم در بازارها و مغازه ها برای خرید شب عید است از طرفی برنامه ریزی برخی برای سفر از دغدغه های مهم دیگر کادر درمان که خسته این راه هستند می باشد.
از همین رو وزیر و معاون بهداشت از هر فرصتی برای منع کردن مردم از سفر و برنامه ریزی استفاده می کنند و مهمترین دلیل این موضوع را هم وجود و چرخش ویروس کرونای انگلیسی اعلام می کنند که سرایت و میزان ابتلای آن بیشتر است و با عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم باعث به وجود آمدن طوفان کرونایی در کشور می شودکه این موج نسبت به موج های قبلی بسیار سنگین تر و سخت تر خواهد شد و شاید تلفات بسیاری هم داشته باشد.
به همین دلیل وزارت بهداشت مردم را به رعایت سخت تر و بیشتر پروتکل های بهداشتی و عدم برنامه ریزی برای سفر دعوت می کنند تا بتوانند این موج را کنترل کنند اما از سویی اخباری مبنی برشرایط سفر و تقسیم بندی انواع سفر به گوش می رسد که با موضوع اول در تضاد است.
اگر قرار است برای کنترل ویروس جهش یافته کرونا در کشور سفرها را تعطیل کنیم پس این تعیین انواع سفر چیست.درست است که در این ایام گردشگری استان ها بسیار متضرزر شده اند اما افزایش مرگ و میر براساس کرونا در کشور ضربه بسیاری سنگین تری خواهد بود.
انتقال ویروس کرونا و چرخش آن در کشور با هر نوع سفری انجام خواهد و نمی توان گفت که ویروس با خودروهای شخصی منتقل و با اتوبوس های و ناوگان حمل و نقل عمومی منتقل نخواهدشد؛ پس بهتر است در این میان بجای تعیین شرایط سفر و چگونگی سفر؛ سفر کردن به هر نقطه از کشور چه بخواهد وضعیت آن استان قرمز باشد و چه بخواهد وضعیت آن استان آبی باشد را ممنوع کرد و اجازه خروج خودروها برای سفر از شهر ها داده نشود تا بتوانیم هرچه سریعتر این موج را کنترل و موج جدیدی را برای آینده ایجاد نکنیم.

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5314
نظرات شما