دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور:

آخوندی هفت سال اشتغال کشور را بهم ریخت/باید نظام بودجه ریزی تغییر کند

دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور با اشاره به اینکه ارز ابزار دست رئیس جمهور و دولت است تا دست در جیب مردم داشته باشند، گفت: امروز نظام غلط بودجه‌ریزی باید تغییر کند و همچنین نظام بانکی ما نیز به‌شدت ضد کارآفرین است و باید سیاست‌ها تغییر کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، مجتبی بیگدلی  در نشست خبری اظهار داشت:اشتغال و مسکن از جمله زیر ساخت های هرکشور محسوب می شود و این موضوع در ایران اسلامی نیز صدق می کند.

80درصد زیرساخت های کشور به مسکن ارتباط دارد/آخوندی هفت سال اشتغال کشور را بهم ریخت
وی با بیان اینکه صنعت مسکن و ساختمان جایگاه بالقوه و بالفعل دارد، گفت: 80 درصد زیرساخت های کشور به مسکن ارتباط دارد و این مقوله مهم در همه دولت ها مورد توجه قرار می گیرد؛
زمانی که آخوندی مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را به‌عهده داشت، هفت سال اشتغال کشور در صنعت مسکن را به هم ریخت.

 وی که کارآفرین تولید مسکن‌های ارزان‌قیمت از جمله مسکن مهر در کشور است، افزود: صنعت مسکن و ساختمان باید امروز به‌عنوان یک صنعت پیشتاز و پیشران اقتصادی کشور موردتوجه قرار بگیرد و مردم با قیمت مناسب و ارزان، صاحب‌خانه شوند.

اشتغال و مسکن از خواسته های اولیه مردم است
دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور خاطرنشان کرد: هر فردی که رئیس دولت می‌شود نخستین خواسته مردم از او اشتغال و مسکن است و باید دولت‌ها با سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ساختمان دغدغه‌ها و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنند که متأسفانه این مهم در کشور اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه "از سال 95 تا 1405 اگر سالانه حداقل 800 تا یک‌هزار ازدواج در کشور داشته باشیم، با حجم پرفشار متقاضیان مسکن روبه‌رو می‌شویم" تصریح کرد: این موضوع ازیک‌طرف برای آبادانی کشور فرصت و از طرف دیگر تهدید است و اگر سالانه یک‌ونیم تا دومیلیون مسکن ساخته نشود با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

صنعت ساختمان بیش از یک هزار گروه شغلی را فعال می کند
بیگدلی با ابراز اینکه توجه به صنعت ساختمان برای یک‌هزار و 200 گروه شغلی درآمدزایی دارد، اضافه کرد: بزرگ‌ترین سازندگی، آبادانی و اشتغال در کشور در بخش مسکن و صنعت است و اگر دولت‌ها توجه نکنند مشکلات روزبه‌روز دوچندان می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر گفت: نغمه عمران و آبادانی مسکن مهر برای نخستین بار با آغاز ساخت 40 هزار مسکن با تسهیلات تک‌رقمی و هفت درصد آغاز شد، اما امروز می‌بینیم که دولت این طرح مهم و اثرگذار در کشور را با جایگزینی طرح‌های مختلف تعطیل کرد و نتوانست در عرصه ساختمان اقدام جدی داشته باشد.

چرا وعده های رئیس جمهور عملیاتی نشد
رئیس مجمع ملی صنعت مسکن با تصریح به اینکه اگر صنعت ساختمان پویا شود مشکل مسکن و اشتغال حل می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم امروز کار و مسکن می‌خواهند، این‌ها نکاتی است که در کشور مغفول مانده و به فراموشی سپرده شده است. به‌عنوان کارآفرین از رئیس‌جمهور گلایه دارم که وعده‌هایش عملیاتی نشد.

بیگدلی از عدم اهمیت به جایگاه کارآفرینان در کشور نیز انتقاد کرد و گفت: جای بسی تأسف است که وقتی یک کارآفرین با مدیری صحبت می‌کند او می‌گوید "مگر طلبکار هستید؟"، باید در پاسخ به این مدیر گفت که "بله، ما طلبکار هستیم، در نظام جمهوری اسلامی مدیر و مسئول نوکر مردم است".

وی با یادآوری اینکه صنعت ساختمان تأمین‌کننده 80 درصد اشتغال کشور است، ادامه داد: اگر صنعت مسکن اصلاح شود کارآفرینان و انبوه‌سازان نیاز به یک ریال بودجه دولتی ندارند، دولت تسهیلات بانکی بدهد و مشکلات سازمانی را حل کند، یقین داشته باشد که در هر دوره حداقل دومیلیون مسکن تحویل داده می‌شود.

امسال بجای جهش تولید شاهد جهش ارز و تورم بودیم/ارز ابزار دست دولت است
دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور با بیان اینکه رهبری 25 سال است در سخنرانی‌ها و نام‌گذاری سال‌ها از اقتصاد سخن به‌میان می‌آورند و برای رشد و تعالی این موضوع تأکید دارند، اضافه کرد: امسال سال حمایت از جهش تولید بود، به‌جای اینکه جهش تولید را ببینیم شاهد جهش تورم و ارز بودیم، ارزی که ابزار دست رئیس‌جمهور و دولت است که دست به جیب مردم دارند.

دولت نوترونی را پیشنهاد می کنم/باید نظام بودجه ریزی تغییر کند
وی افزود: برای دولت آینده یک  دولت نوترونی را پیشنهاد داریم، یعنی هرچه دولت کوچک‌تر باشد قدرتمندتر است و باید با سرعت به‌سوی هر ایرانی یک شغل و یک مسکن حرکت کند.

دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور با تأکید به اینکه "امروز نظام غلط بودجه‌ریزی باید تغییر کند"، گفت: نظام بانکی ما نیز به‌شدت ضد کارآفرین است و باید سیاست‌ها تغییر کند.

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5277
نظرات شما