رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد:

ضرورت لغو پروازهای هوایی به کشورهای درگیر با کرونا

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه نمی توان به صورت کامل گفت که پروازهای خارجی باید لغو شود، گفت: پرواز به برخی از کشورها مانند انگلیس که کرونای خطرناکتری دارد باید لغو شود و پرواز به کشورهایی که مخاطرات کمتری دارد با شرایط خاص مانند قرنطینه انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور با اشاره به اهمیت اتخاذ تصمیمات درست در مسیر مبارزه با کرونا، اظهار داشت: ما نمی توانیم اظهار نظر کنیم که پرواز ها انجام شود یا نشود زیرا بخشی از پروازها برای  کار خود مردم است و بخش هم برای کار مملکت است آنچه که باید مدنظر قرار گیرد رعایت پروتکل های بهداشتی است همچنین باید قرنطینه ها مد نظر قرار گیرد.

 وی بیان داشت: اگر برای پرواز های خارجی ستاد ملی مبارزه با کرونا شروطی را مد نظر قرار داد باید انجام شود از جمله  این شروط قرنطینه ، رعایت پروتکل های بهداشتی و دیگر تصمیماتی است که گرفته می شود. در خصوص شرایط برقراری پروازها ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌گیرنده است.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب مکرراً تأکید کردند که باید تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم اینکه پروازها به چه صورت انجام شود باید بررسی شود ممکن است سفر به یک کشوری که ایمن است مخاطرات کمتری داشته باشد شرایط خاصی باید رعایت شود و ممکن است پرواز به کشورهایی مانند انگلیس که همواره منبع شر و شرارت بوده و اکنون هم بدترین کرونا،کرونا انگلیسی است که طبیعتاً اینجا نباید اجازه پرواز به این کشور داده شود.

 نماینده مردم قم خاطرنشان کرد: اینکه ایران در تامین واکسن تکیه بر توان داخلی داشته باشیم عاقلانه است با توجه به پیشرفت هایی درر کشور صورت گرفته و کارهایی که شهید بزرگوار فخری‌زاده انجام دادند و فعالیت‌هایی که در موسسه رازی  و انیستو پاستور شده است همچنین کارهای بسیار بزرگی در ستاد اجرایی فرمرمان حضرت امام و دیگر دستگاه‌ها انجام شده است کارهای اثربخش و زودبازده  و مهمی است لذا دولت اگر روی این توان داخلی تمرکز کند و حمایت و تسریع در حصول محصولات داخلی داشته باشد بیشتر به نفع مردم خواهد بود.

ذوالنور افزود: واکسن های خارجی ممکن است نگرانی بیوتروریسم را در ایران ایجاد کند ما سابقه خون های آلوده را دارید و نمونه های متعدد دیگر که در کشورهای دیگر هم موارد متعددی بیوتروریستی توسط غربی ها انجام شده است وی بیان داشت اگر یک کشور بیطرف که جزو کشورهای دشمن جمهوری اسلامی ایران نیست یک کار متقن و امتحان پس داده داشته باشند باید بررسی شود و تصمیم گیری در خصوص واردات آن داشته باشند اما در خصوص واکسن ها با منشاء بیرونی از جمله غربی‌ها و آمریکا نگرانی وجود دارد.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد : هیچ یک از این واکسن های خارجی دوره‌ای را طی نکرده‌اند زیرا کرونا یک بیماری جدید است و مانند واکسن های بیماریهای دیگر مانند سرخچه با و آنفولانزا امتحان پس نداده است و ممکن است واکسن هایی که امروز به عنوان واکسن کرونا تزریق میشود چند سال بعد عوارضی را نشان دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : اگر در خصوص واردات واکسن های خارجی دقت صورت نگیرد ممکن است کشور ما تبدیل به محل آزمایشگاه غربی ها و آمریکایی ها شود اگر به جای اینها بر توان داخلی و دانشمندان داخل تمرکز کنیم نگرانی در خصوص بیوتروریسم از بین خواهد رفت و واکسن مورد نیاز داخلی هم تولید خواهد شد.

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5270
نظرات شما