سکوت دلسوزان نظام نتیجه دو قطبی‌سازی خبیثانه است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بنده با هیچ شخصی نشست و برخاست سیاسی ندارم، تصریح کرد: باز نبود عرصه برای حضور افراد مستقل یکی از مشکلات کشور است، نتیجه این می‌شود که بسیاری افراد مستقل و دلسوز ساکت می‌شوند چراکه اگر سخنی بگویند آن‌ها را حزبی می‌خوانند و این نتیجه دو قطبی‌سازی خبیثانه در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان سه شنبه شب در سومین شب جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با بیاین اینکه برخی از اشکالات در انتخابات، رقابت سیاسی و انتخاب آزاد را مخدوش می‌کند، اظهار کرد: همه افرادی که در جهان می‌گفتند انتخابات ایران فرمایشی است امروز اذعان دارند که یکی از جدی‌ترین انتخابات های جهان، انتخابات ایران است.

وی از بازی دادن مردم توسط احزاب در کشورهای غربی یاد و اضافه کرد: با وجود اینکه از بسیاری کشورهای غربی در حوزه انتخابات جلوتر هستیم اما باز هم با اشکالاتی روبرو شده‌ایم که باید به دنبال رفع این اشکالات باشیم.

استاد حوزه علمیه گفت: رقابت سالم یعنی اینکه مردم میان افراد با استعداد انتخاب خود را انجام دهند اما اکنون اینطور نیست، امروز دو جریان در کشور ایجاد شده که واقعی نیستند و تفکیک اصلاح‌طلب و اصولگرا یک تفکیک غیرواقعی است هر چند پشت سر بنده اصولگرا نوشته شده است اما بنده باید واقعیت را مطرح کنم.

وی ادامه داد: عده‌ای خود را اصلاح‌گرا می‌خوانند اما گاهی در زمین ضد انقلاب هم بازی می‌کنند و شعارهای ضد انقلابی می‌دهند و دیگر جریانات را هم به اسم اصولگرا نامیده‌اند درحالی‌که ما نمی‌توانیم بگوییم که کشور فقط دو جریان دارد، جریان اصلاح طلب در یک طرف وجود دارد اما جریان‌های مختلف دیگری هم هستند که همه آن‌ها را اصولگرا می‌خوانند و به اسم وحدت این یکسان‌سازی صورت می‌گیرد.

پناهیان عنوان کرد: گاهی این وحدت درست است برای اینکه افرادی که شعارهای ضد انقلابی می‌دهند پیروز میدان نشوند اما در حقیقت نمی‌توان همه جریان‌های مقابل اصلاح‌گرایی را اصولگرا خواند.

وی تصریح کرد: رقابت باید در میان افرادی باشد که برای اقتصاد طرح دارند و صادقانه می‌خواهند به کشور خدمت کنند.

 

نیوهای دلسوز در فضای سیاسی مخدوش به میدان نمی آیند

این چهره سیاسی با تاکید بر اینکه بسیاری از نیروهای دلسوز در فضای سیاسی مخدوش کشور به میدان نمی‌آیند، گفت: اصولگرا واژه‌ای است که اصلاح طلب انتخاب کرده تا خفقان سیاسی میان جریان‌های دیگر ایجاد کند.

وی تصریح کرد: فضای انتخابات در کشور ما متأسفانه در حوزه تبلیغات شبیه به کشورهای غربی شده است به‌عنوان نمونه گاهی گفته می‌شود که مناظره پایانی مشخص می‌کند که چه شخصی پیروز انتخابات خواهد شد، درحالی‌که برنامه باید تعیین کننده شخص برتر انتخابات باشد اما گاهی هر کسی بهتر تکیه و کنایه بزند و گلایه کند و سخنور مطلوب‌تری باشد او برنده می‌شود.

پناهیان با اشاره به اینکه انتخاب بر اساس هیجان انتخاباتی منجر به انتخاب نادرست می‌شود، عنوان کرد: بار سنگین انتخابات بر دوش شورای نگهبان می‌افتد، این مجموعه برخی را رد صلاحیت می‌کند اما آن‌ها چهره مظلومانه به خود می‌گیرند و این مظلوم نمایی هم در انتخاب رأی دارد.

این فعال سیاسی بیان اینکه اهانت به شورای نگهبان هم متاسفانه امروز مد شده است، مطرح کرد: علامه مصباح یزدی از یک رئیس جمهور حمایت کرد و اما بعد هم از این شخصیت انتقاد کرد، داشتن صداقت و شجاعت بیان انتقاد از فردی که در گذشته از او حمایت کرده‌ایم، اهمیت بسیاری دارد.

وی از افزایش آمار دستگیری‌های شورای شهری‌ها یاد کرد و گفت: انتخابات شوراهای شهر نیز نیازمند تعیین قوانین و نظارت‌های جدید است؛ باید قوانین و اصولی جدید تعیین شود که نخبگان در این قوانین تاثیرگذار باشند.

پناهیان اضافه کرد: یکی از مشکلات انتخابات ما این است که جمعی از نخبگان قبل از شورای نگهبان توانایی یک نفر را تضمین نمی‌کنند و بعد از اینکه فرد منتخب اشتباهی می‌کند هیچ جمعی پاسخگو نیست؛ برای رهایی از این مشکل عده‌ای باید تایید کنند و تضمین دهند که شخصی که معرفی کرده‌اند می‌تواند مسیر را به درستی طی کند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد مذاکرات هم فقط گفتند که امضای کری تضمین است که این امضا هم هیچ کاربردی برای ما نداشت.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: اکنون هر فردی که از اصلاح طلبان انتقاد کند اصولگرا نامیده می‌شود و این نشان می‌دهد که مشخص نیست افراد مستقل کدام افراد هستند؛ نخستین تخریب برای چهره‌های مستقل این است که او را حزبی معرفی کنند، خود بنده هیچگاه در اتفاق فکر احزاب حضور نیافتم تا در مورد اینکه چه شخصی انتخاب شود صحبت کنم.

 

سکوت دلسوزان نظام نتیجه دو قطبی‌سازی خبیثانه است

وی با بیان اینکه بنده با هیچ شخصی نشست و برخاست سیاسی ندارم، تصریح کرد: باز نبود عرصه برای حضور افراد مستقل یکی از مشکلات کشور است، نتیجه این می‌شود که بسیاری افراد مستقل و دلسوز ساکت می‌شوند چراکه اگر سخنی بگویند آن‌ها را حزبی می‌خوانند و این نتیجه دو قطبی‌سازی خبیثانه در جامعه است.

پناهیان ادامه داد: ما می‌خواهیم افرادی که فرهنگ و فرهیختگی دارند و با رسانه‌های دروغ‌پرداز اخلاق دروغگویی را در جامعه ترویج نمی‌دهند انتخاب شوند، افرادی رئیس جمهور شوند که بتوانند از نظر فرهنگی، رفاهی و اقتصادی وضعیت کشور را به شرایط مطلوب‌تری برسانند.

وی تصریح کرد: در زمانی برجام مطرح شده بود عده‌ای گفتند که ما دلواپسیم و در نقطه مقابل بی‌بی‌سی‌چی‌ها دلواپسی را به لکه ننگ تبدیل کردند و دیگر نمی‌توان از این واژه استفاده کرد.

 

برخی مانع رقابت سیاسی سالم در کشور هستند

پناهیان اضافه کرد: رقابت سیاسی باید واقعی و میان افرادی که شناسنامه‌دار هستند و سابقه مدیریتی آن‌ها توسط نخبگان مورد تایید است، دنبال شود اما متاسفانه اجازه نمی‌دهند که این رقابت سالم در کشور شکل گیرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از وجوه استقلال اقتصاد مقاومتی و یک وجوه دیگر، آزادی از رسانه‌های دیکتاتوری است، عنوان کرد: ما در مسیر آزادی با افرادی که خیال پرداز و متوهم هستند و فکر می‌کنند که با مذاکره با آمریکا همه مشکلات رفع می‌شود مشکل داریم.

وی خاطرنشان کرد: ما طرفردار ارزش‌ها نیستیم بلکه طرفدار واقعیت‌ها هستیم چراکه ما ارزشی جز واقعیت‌ها نداریم و در این واقعیت‌ها همه منافع کوتاه مدت و بلند مدت دیده شده است.

پناهیان با تاکید بر اینکه اقتصاد لیبرالی شکست خورده است، عنوان کرد: واقعیت این است که با نگاه‌های لیبرالی نمی‌توان به نتیجه رسید و این موضوع را باید باور داشته و در عمل پیاده‌سازی کنیم.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5261
نظرات شما