۲/۵ میلیون تومان بده، نویسنده شـو!

البته می‌توانید ۵۰درصد هزینه را پرداخت کنید، ما فایل کتاب را برایتان بفرستیم، آن را بخوانید بعد بفرستیم برای مجوز. البته از لحاظ تالیفی و محتوای کتاب هم نگرانی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،وای به روزی که بگندد نمک و امروز همان روز است؛ روزی که هر کسی می‌تواند با ۲ تا ۵/۲ میلیون تومان به نام خودش یک کتاب منتشر کند، آن هم بدون نوشتن حتی یک کلمه. یک امضا و توافق دوطرفه کافی است؛ شاید مهر یا اثر انگشت هم کافی باشد! فقط باید رقم ذکر شده به ناشر معتبری که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد دارد پرداخت شود؛ همین و بس! داستان مقاله‌ها و پایان‌نامه‌هایی را که برای دانشجویان نوشته می‌شود بارها شنیده‌ایم.

حالا دیگر خیابان انقلاب بدون آگهی استادانی که برای دانشجویان مقاله و پایان‌نامه می‌نویسند، چیزی کم دارد. یک نمونه کم و بیش تازه‌تر از این شیوه کاسبی فرهنگی را پارسال در همین روزها معرفی کردیم یا اگر دقیق‌تر بگویم در روز ۲۶ فروردین ۹۸ گزارشی داشتیم درباره این‌که چطور می‌توانید با پرداخت حدود دو تا چهار میلیون، خاطرات یا ترجمه‌هایی را در قالب کتاب به اسم فرزندان‌تان منتشر کنید. حالا بعد از یک سال، پیشرفت شگرفی حاصل شده و دیگر نیازی نیست حتی یک کلمه بنویسید، موضوع مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید، مبلغ مورد نظر را بپردازید و بعد کتابی داشته باشید که اسم شما به عنوان مولف روی آن چاپ شده؛ کتابی که بدون تردید کیفیت، ارزش و اعتبارش کاملا جای حرف دارد. داستان این شیوه تازه کاسبی را از قدم اول بشنوید.

 یکی بود، یکی نبود، یک آگهی بود
همه چیز با انتشار آگهی شروع می‌شود؛ آگهی انتشار کتاب به اسم شما که معمولا در صفحات، کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی و اینستاگرامی دست به دست می‌شود. باید اعتراف کرد آگهی وسوسه‌کننده‌ای است، حتی اگر سال‌های سال در مطبوعات نوشته باشی و اسمت هزار بار در هزاران نسخه منتشر شده باشد. اگر به وسوسه‌کننده بودن چنین آگهی‌هایی شک دارید یا احتمالا تا به حال به یکی از آنها برنخورده‌اید، یک نمونه را اینجا  ببینید:

یک موسسه علمی ــ پژوهشی ثبت شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
درج اسم شما به عنوان نویسنده و مولف کتاب‌های زیر برای کارمندان‌، مدیران، اساتید دانشگاه و معلمان و روان‌شناسان دانشجویان و رشته مرتبط و کسانی که می‌خواهند رزومه داشته باشند.
 روان‌شناسی
۱)    آیین همسرداری
 ۲۰۰صفحه
قیمت: ۲۵ میلیون ریال
۲)    الفبای موفقیت
 ۱۶۰صفحه
قیمت: ۲۳ میلیون ریال
۳)   تاثیر موسیقی بر اعصاب و روان
۱۷۰صفحه
قیمت: ۲۴ میلیون ریال
۴)    ذهن‌های نا آرام
 ۱۱۰صفحه
قیمت:  ۲۲ میلیون ریال
۵)   زناشویی و اخلاق
۱۴۰ صفحه
 قیمت: ۲۲ میلیون ریال
۶)   راهکار درمان وسواس
 ۱۳۰صفحه
قیمت: ۲۲ میلیون ریال
۷)   شناخت ذهن و کنترل آن
۱۲۰صفحه
قیمت:۲۲ میلیون ریال
۸)   زن، قدرت یا خدمت
 ۲۰۰صفحه
قیمت: ۲۵ میلیون ریال
۹)   راز پنهان کسب ثروت
۱۴۰صفحه
قیمت: ۲۳ میلیون ریال
۱۰)   ۱۵ پله خدا برای آرامش
۱۷۰صفحه
قیمت: ۲۳ میلیون ریال
۱۱)   افزایش یادگیری ذهن
۱۰۰صفحه
قیمت:۲۲ میلیون ریال

 توجه: دوستان و اعضای کانال، ما همه کتاب‌ها را بدون دریافت هیچ پیش پرداخت تالیف و همه کارها را انجام می‌دهیم تا چاپ کتاب انجام شد، تسویه می‌کنید و ارسال می‌کنیم.

 رشته تحصیلی مورد نظرتان را جست‌وجو کنید. برای سایر رشته و عنوان خاص پیام بدهید.

خدمات شامل تالیف و نگارش اخذ مجوز از وزارت ارشاد اسلامی، اخذ فیپا و شابک، طراحی جلد و صفحه‌آرایی و چاپ ده جلد کتاب با تعداد صفحه و قیمت مشخص.

به طور طبیعی در انتهای این آگهی راه‌های تماس با ناشر محترم هم ذکر شده که البته بدیهی است که حذفشان کرده‌ایم.

در قصر پادشاه
همه چیز شبیه قصه است و شما شاهزاده این داستان هستید که کافی است آرزو کنید تا برایتان برآورده‌اش کنند، آن هم در ازای دو تا ۵/۲ میلیون تومان که واقعا رقم سنگینی محسوب نمی‌شود.

یکی از این موضوعات را انتخاب کنید و دستور بدهید تا برایتان منتشر کنند. به استناد برخی از عناوین مثل عنوان شماره ۸ و این‌که تعداد صفحات در آگهی مشخص شده، می‌توان اطمینان داشت که این کتاب‌ها نوشته شده و در گوشه‌ای انتظار نام مبارک شما را می‌کشند.

با ناشر محترم گپی می‌زنید، پولی پرداخت می‌کنید و پووووف... چوب جادویی در هوا می‌چرخد و خیلی زود کتابی به اسم خودتان در دست شماست، اما همیشه حتی در ماجراهای افسانه‌ای هم، هیچ چیز این‌قدر ساده نیست و اگر بود حتما مشکوک است!

شاهدخت یا قورباغه
شما اراده کرده‌اید و کتاب خودتان را دارید، اما انگار قورباغه‌ای تقدیمتان کرده‌اند که هرگز به هیچ شاهدختی بدل نخواهد شد و راستش را بخواهید حتی نمی‌توانید به آدم‌های زیادی نشانش بدهید.

تردیدی نیست وقتی به همین راحتی کتابی به اسم شما منتشر می‌شود، اما و اگرهایی دارد که هر چقدر هم نگاه ساده و مبتذلی به نویسنده شدن داشته باشید باز هم نمی‌توانید به این اما و اگرها بی‌توجه باشید، مثلا این‌که شما نمی‌دانید در کتابی که به اسم شماست چه چیزهایی نوشته شده، چقدر ممکن است جذاب باشد یا حتی با اعتقاد و نظر شما که احتمالا بارها به دور و بری‌ها گفته‌اید، همخوانی داشته باشد!

نکته دیگر این‌که کتابی که به اسم شماست فقط در ده نسخه منتشر می‌شود و گذرش به هیچ کتابفروشی‌ای در هیچ جای هیچ شهری نمی‌افتد.

البته اگر آدمی هستید که پول می‌دهید و به اسم خودتان کتاب منتشر می‌کنید، لابد این‌قدر باهوش هستید که عکس کتابتان را روی صفحه‌تان به اشتراک بگذارید و از لایک و کامنت کسانی که بدون خواندن کتابتان به شما افتخار می‌کنند، خوشحال شوید و احساس کنید قله‌های موفقیت را فتح کرده‌اید.

وقتی نگهبانان خواب هستند
سر و کله جادوگرها وقتی پیدا می‌شود که نگهبانان قصر، خودشان را به خواب زده‌اند. تردید دارید؟ این گفت‌وگو را با یکی از ناشرانی که به اسم شما کتاب منتشر می‌کند، بخوانید و البته لازم است بدانید و آگاه باشید که آنها با اسم و رسم واقعی خودشان و کاملا رسمی و قانونی دست به انتشار کتاب به اسم هر کسی می‌زنند که پول بدهد.

 موسسه شما مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد؟
بله، همین طور است.
 این فعالیت شما قانونی است؟
غیرقانونی نیست.
 اگر من یک کتاب به اسم خودم بخواهم، فرقی نمی‌کند که کدام یکی را انتخاب کنم؟
نه، خیلی فرقی ندارد.
 حتی اگر تحصیلاتم به هیچ‌کدام از این رشته‌ها مرتبط نباشد؟
نیازی نیست تحصیلات شما به موضوع کتاب مرتبط باشد. در این صورت برای صدور مجوز کتاب، مشکلی ایجاد نمی‌شود. نه. برای دادن مجوز اصلا به تحصیلات شما نگاه نمی‌کنند.
 اصلا نمی‌پرسند این نویسنده کیست و با چه پیش‌زمینه‌ای در زمینه روان‌شناسی یا موفقیت کتاب نوشته؟
نه. چرا باید بپرسند! فرض کنید کسی در رشته عمران تحصیل کرده باشد، اما بازاریاب حرفه‌ای باشد. می‌تواند کتابی در زمینه بازاریابی بنویسد و منتشر کند.
 از بین موضوعات ذکر شده در آگهی هر کدام را انتخاب کنم، شما آن را دارید و به اسم من منتشرش می‌کنید؟
بله. بلافاصله مجوز را می‌گیریم، طراحی جلد انجام می‌شود و بعد آن را منتشر می‌کنیم.
 از زمانی که با هم به توافق برسیم تا زمانی که کتاب منتشر شود چقدر طول می‌کشد؟
تقریبا یک ماه و حتی کمتر از آن.
 این کتاب‌ها را چه کسانی نوشته‌اند و چرا به اسم خودشان منتشرش نمی‌کنند؟
این افراد پژوهشگر هستند، تالیف می‌کنند و در قبال هزینه واگذار می‌کنند.
 آیا می‌توانم قبل از چاپ کتاب آن را بخوانم؟
نه. نمی‌شود چون ما قبلش هزینه‌ای از شما نمی‌گیریم که به شما بفرستیم و بخوانید.
 یعنی از طرف شما هیچ تضمینی وجود ندارد؟
البته می‌توانید ۵۰درصد هزینه را پرداخت کنید، ما فایل کتاب را برایتان بفرستیم، آن را بخوانید بعد بفرستیم برای مجوز. البته از لحاظ تالیفی و محتوای کتاب هم نگرانی وجود ندارد.
 و اگر بخواهم می‌توانم آن را تغییر بدهم؟
باید دو طرف به هم اعتماد کنیم.
 کتاب را در چند نسخه منتشر می‌کنید؟
قیمت‌هایی که دیدید برای ۱۰ جلد است. برای نسخه‌های بیشتر باید هزینه‌اش را پرداخت کنید.
 و اگر نسخه‌های بیشتری منتشر کنیم، توزیع می‌کنید؟
اگر خواستید به کتابفروشی‌ها بدهید باید نسخه‌های بیشتر چاپ کنید و خودتان بازاریابی کنید.
هر جلد هم چاپ اضافی ۱۵تومن است.
 به نظر شما کدام یکی از این عناوین را بهتر است انتخاب کنم؟
بهتر است به رشته‌ای که درس خوانده‌اید مرتبط باشد.
 اگر در رشته‌ای مثل پویانمایی درس خوانده باشم که به هیچ‌کدام از موضوعات شما ارتباط نداشته باشد چطور؟
می‌توان یک موضوع مرتبط پیدا کرد.
 اگر بخواهم بین دو موضوع الفبای موفقیت و شناخت ذهن و کنترل آن یکی را انتخاب کنم، پیشنهاد شما کدام است؟
الفبای موفقیت بهتر است چون فرقی ندارد شما روان‌شناسی خوانده باشید یا موسیقی، معماری یا حتی پویانمایی. چون در هر رشته‌ای باید الفبای موفقیت را بشناسید.
 اما در این باره کتاب خیلی زیاد منتشر شده.
درست است اما هر کسی دیدگاه خودش را دارد. به نظر من الفبای موفقیت خوب است باز هر طور صلاح می‌دانید.
 و با همین اسم منتشر می‌شود؟
بله. اگر اسم خیلی خوبی پیشنهاد بدهید شاید تغییرش بدهیم.

*جام جم



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5231
نظرات شما