جزئیاتی از آشوب مجرمان خطرناک در برخی زندان‌های کشور

یک منبع آگاه گفت: زندانیان باقی مانده در زندان صرفا زندانیان با جرائم خطرناک هستند که بازگشت آنها به جامعه مخاطره‌آمیز خواهد بود و راهی غیر از ماندن آنها در زندان نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،یک منبع آگاه  با اشاره به اتفاقات چند روز اخیر در برخی زندانهای کشور گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان به مرخصی رفتند که با دستور هفته جاری رییس قوه قضاییه احتمالا این عدد به ۱۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

این منبع آگاه افزود: همچنین ۱۰ هزار نفر نیز مورد عفو قرار گرفتند. که این اتفاقات در ادوار گذشته قوه قضاییه و همینطور تدابیر کرونایی کشورهای دنیا بی‌سابقه بوده است.

این منبع آگاه گفت: هم اکنون اکثر زندانیان باقی مانده در زندان صرفا زندانیان با جرائم خطرناک هستند که بازگشت آنها به جامعه مخاطره‌آمیز خواهد بود و راهی غیر از ماندن آنها در زندان نیست. 

وی افزود: همچنین معدل ابتلای زندانیان به کرونا بسیار پایینتر از جامعه است و بیشتر مبتلایان هم از زندانبانان و افرادی هستند که به بیرون زندانها رفت‌وآمد داشته‌اند.

این منبع مطلع تصریح کرد: با این حال این افراد با برجسته‌کردن موضوع کرونا برای مظلوم نمایی و توجیه اقدامات آشوب‌طلبانه خود با آتش‌افروزی در درون سلول‌ها قصد فرار از زندان و بازگشت به جامعه را دارند. 

وی در پایان با اشاره به خط خبری رسانه‌های بیگانه و کمک اطلاع‌رسانی که به این زندانیان خطرناک می‌شود گفت: است موضوع تا حدی است که بین زندانیان چند زندان در استان‌های مختلف قرارهای نوبتی شبانه برای آشوب و آتش‌افروزی گذاشته می‌شود.

 در طول سال ۹۸ تقریبا همه زندانهای مهم کشور از سوی رییس قوه قضاییه و مقامات عالی دستگاه قضا مورد بازدید قرار گرفت و با مدیریت میدانی مشکلات و مسائل زندانهای کشور از نزدیک احصا شد.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5178
نظرات شما