شعار سال ۹۸ به بنر و پوستر محدود شد/ دولت کار خاصی نکرد

منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم گفت: متأسفانه سال ۹۸ که سال رونق تولید بود از سوی دولت و مجلس به بنر و پوستر محدود شد و هیچ‌گونه اقدام عملی از سوی این دو در خصوص رونق‌بخشی به تولید ملی صورت نگرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،محمدحسن آصفری اظهار کرد: دولت آقای روحانی و مجلس دهم کارنامه درخشانی در حوزه رونق تولید از خود به جا نگذاشته‌اند که بتوانند ارائه دهند.

وی افزود: متأسفانه سال ۹۸ که سال رونق تولید بود از سوی دولت و مجلس به بنر و پوستر محدود شد و هیچ‌گونه اقدام عملی از سوی این دو در خصوص رونق‌بخشی به تولید ملی صورت نگرفت.

منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم بیان کرد: بانک‌ها در سال ۹۸ حاضر نشدند، تسهیلاتی را به تولیدکنندگان ارائه دهند تا صنعت کشور و اشتغال پا بگیرد یا وزارت امور اقتصاد علی‌رغم تحریم‌های خارجی حاضر نشدند دست تولیدکنندگان را بگیرد.

آصفری گفت: دولت در سال ۹۹ باید تلاش کند تا از تولیدکنندگان با ارائه تسهیلات ویژه حمایت حداکثری به عمل آورد.

وی با بیان اینکه موضوعاتی مانند افزایش مالیات، انگیزه تولید را از تولیدکنندگان سلب کرده است، یادآور شد: تولیدکننده‌ای که مواد اولیه‌اش تأمین نباشد و قیمت فروش محصولاتش با قیمت‌هایی که دولت در نظر گرفته همخوانی نداشته باشد، چطور می‌تواند افزایش مالیات را تقبل کند.

منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: دولت و مجلس یازدهم باید به یکدیگر کمک کنند تا خروجی کارشان مصوباتی باشد که تسهیل در امر صادرات محصولات تولیدشده توسط تولیدکنندگان پایین‌دستی را دنبال کند.

آصفری گفت: امروز برخی از تولیدکنندگان کوچک کشور مانند فولاد مبارکه و شرکت‌های پتروشیمی، تولیدات خودشان را باید در اختیار تولیدکنندگان داخلی بگذارند نه اینکه آنها را صادر کنند. امروز متأسفانه به‌دلیل افزایش قیمت ارز، پتروشیمی‌ها و فولاد مبارکه مواد تولیدی خود را صادر می‌کنند و انگیزه‌ای برای تأمین نیازهای تولیدکنندگان داخلی ندارند؛ لذا باید تدبیر ویژه برای ممانعت از این اقدام در نظر گیرد.

به گفته او؛ مجلس یازدهم و دولت باید به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کنند؛ چون تولید بدون سرمایه‌گذاری رونق نخواهد گرفت
انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5129
نظرات شما