سوال روزنامه اصلاح‌طلب: جهانگیری کجاست؟ چه می‌کند؟

عملکرد ضعیف رئیس جمهور در مواجهه با مسئله کرونا حتی صدای روزنامه‌های اصلاح‌طلب را نیز درآورده است. به عبارت دیگر نارضایتی افکارعمومی از نوع رفتار رئیس جمهور در مواقع بحرانی، آن‌قدر ملموس شده است که حتی رسانه‌های حامی دولت نیز نمی‌توانند آن را انکار کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روزنامه شرق که همواره از مدافعان سرسخت دولت و شخص رئیس جمهور بوده است، روز گذشته در گزارشی با عنوان «کنترل از راه دور؛ رئیس‌جمهوری روز‌های کرونایی را چگونه می‌گذراند» نوشت: «روحانی در روز‌هایی که کرونا همه کشور را فرا گرفته، اجازه تعطیلی مراکز دولتی را نداد و حتی در اولین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روز سه‌شنبه ششم اسفند برگزار شد، گفت: " از روز شنبه همه روال‌ها با صورت عادی خواهد بود... ” سخنانی که با انتقادات زیادی مواجه شد... موج انتقاد به کم‌کاری رئیس‌جمهور و دولت کم نشد، برخی نمایندگان مجلس از روحانی خواستند که شخصاً ریاست جلسات ستاد ملی کرونا را برعهده بگیرد».

نویسنده این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «من از عملکرد دولت آقای روحانی در مواجهه با کرونا چندان تعجب نکردم، زیرا در حوادث طبیعی پیشین مانند سیل و زلزله نیز همین‌طور عمل کرده بود. دولت دچار نوعی لختی و کندی در تصمیم‌گیری در سطوح بالا و تصمیم‌های جدی و مهم است و معمولاً دیر اقدام می‌کند و وقتی هم که اقدام می‌کند، آن‌قدر آرام عمل می‌کند که تا به خودش بیاید، حادثه تمام شده و پیامدهایش را بر جای گذاشته است. واقعیت این است که مسئولیت‌پذیری مسئولان دولت بسیار ضعیف است... به اجمال می‌توان گفت دولت عملکرد مناسبی در حوادث ندارد».

شرق در بخش دیگری از این گزارش نوشت: «آقای جهانگیری در مقطع کنونی چه می‌کند؟ او از ابتدای موضوع کرونا هیچ حضوری در مدیریت امور نداشته است. روحانی هم که می‌گوید هفته‌ای یک بار در جلسه مقابله با کرونا شرکت می‌کند. چرا باید وزیر بهداشت مسئول ستاد مقابله با کرونا باشد؟ در تمام کشور‌ها مسئول چنین ستادی بالاتر از وزیر بهداشت است.»

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5121
نظرات شما