پیش‌بینی زالی از وضع شیوع کرونا در تهران

رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران از افزایش مراجعه مبتلایان به کرونا به مراکز درمانی تهران تا پنجم فروردین ماه علی رغم کاهش موقت جمعیت این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،علیرضا زالی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با گلایه از جدی نگرفتن ویروس کرونا توسط بسیاری از مردم گفت: بسیاری از مبتلایان به کرونا علائم خفیف دارند و متوجه بیماری نمی‌شوند و با سفر خود و اطرافیانشان را در آستانه مرگ قرار می‌دهند، بازگشت این افراد نیز نگران کننده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: در بیماری کووید ۱۹ دوره نهفتگی از روز سوم تا چهاردهم است و به طور متوسط روزهای پنجم تا هفتم بیشترین میزان بروز علائم بالینی را شاهد هستیم.

وی افزود: بیشتر مراجعین به مراکز درمانی افرادی هستند، که علی‌رغم هشدارهای ما در روزهای گذشته در تماس با افراد و یا محیط‌های آلوده بوده‌اند.

زالی به سیر کاهش ترددها و کاهش موقت جمعیت تهران اشاره کرد و گفت: علی رغم این کاهش موقت جمعیت سیر بیمارانی که در روزهای پر تراکم به کرونا ویروس مبتلا شدند و اکنون علائم خود را بروز می‌دهند، رو به افزایش است.

وی از تداوم سیر افزایشی مراجعه به مراکز درمانی تهران تا چهارم و پنجم فروردین ماه خبر داد و از شهروندان خواست از سفر و دید و بازدیدهای عید پرهیز کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5113
نظرات شما