ناتو ترکیه را در سوریه تنها گذاشت

یک منبع در پیمان آتلانتیک شمالی گفت این پیمان قصد ندارد بند پنجم را در حمایت از عملیات نظامی ترکیه در ادلب سوریه فعال کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،یک منبع در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت در صورتی که ترکیه به اقدام نظامی در شمال سوریه بپردازد این پیمان قصد ندارد از ترکیه حمایت نظامی کند.

این دیپلمات که در هیأت یکی از کشورهای عضو در مقر ناتو در بروکسل فعالیت می‌کند به خبرگزاری روسی «تاس« گفت: «کشورهای ناتو از فعال کردن بند پنجم این پیمان به دلیل کشته شدن نظامیان ترک در ادلب حمایت نمی‌کنند.»

وی اضافه کرد: «در صورتی که ترکیه به اقدام نظامی در این منطقه (ادلب) بپردازد ناتو ضرورتی به حمایت نظامی از آنکارا نمی‌بیند.»

پس از پیشروی‌های سریع ارتش سوریه در مناطق تحت سیطره تروریست‌ها در استان‌های حلب و ادلب،‌ترکیه به تقویت حضور نظامی خود در مرزهای سوریه پرداخته است.

ارتش ترکیه امروز برای تقویت حضور نظامی خود در شمال سوریه و پست‌های دیدبانی در ادلب، کاروان زرهی شامل ۱۵۰ دستگاه تانک و توپخانه خودکششی هویتزر به ادلب اعزام کرده است. 

افزایش تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه در حالی است که مسئولان مختلف این کشور طی روزهای اخیر به بهانه کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان خود در عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه در ادلب، دمشق را به اقدام نظامی تهدید کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/4836
کلیدواژه: ناتو ترکیه سوریه
نظرات شما