تحولی بزرگ در توانمندی‌های یگان پهپادی انصارالله یمن +عکس

منابع وابسته به ائتلاف سعودی تاکید می‌کنند که پهپادهای فوق کاملا جدید بوده و با مدل‌های انتحاری نظیر قاصف K۲ که در گذشته توسط انصارالله استفاده می‌شد تفاوت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روز چهارشنبه هفته گذشته و همزمان با عملیات بزرگ " بنیان مرصوص " انصارالله یمن در شمال شرق استان صنعا، پس از چند ماه وقفه عملیات تهاجمی موشکی و پهپادی نیروهای مردمی یمن به عمق خاک عربستان از سر گرفته شد.

کدام مناطق هدف حملات جدید انصارالله بودند؟

طبق گفته یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، فرودگاه‌های شهرهای جیزان، ابها و خمیس مشیط و تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در استان جیزان هدف حملات پهپادی و موشکی ارتش این کشور قرار گرفت.

بخشی از تاسیسات نفتی آرامکو در جیزان


مطابق معمول سعودی‌ها با وجود تایید حملات اعلام کردند که کلیه اهداف را پیش از اصابت رهگیری و منهدم کرده‌اند اما در آینده نزدیک و با انتشار تصاویر ماهواره‌ای از این مناطق احتمالا شاهد اثرات برخورد ‌پرتابه‌های یمنی خواهیم بود.

اعتراف نیروهای مزدور سعودی به حملات موثر پهپادی

یکی از حساب‌های کاربری نسبتا معتبر وابسته به نیروهای تحت حمایت ائتلاف سعودی در توییتی جالب مدعی است که سامانه‌های پدافندی عربستان در منطقه جیزان و میدی موفق شده‌اند ۴ فروند پهپاد یمنی را در این منطقه ساقط کنند اما پهپادهای یمنی پیش از رهگیری چندین موشک را به سمت مواضع نیروهای سعودی شلیک کرده‌اند.


وی تاکید می‌کند که پهپادهای فوق کاملا جدید بوده و با مدل‌های انتحاری نظیر قاصف K۲ که در گذشته توسط انصارالله استفاده می‌شد تفاوت دارد.

الگوبرداری نیروهای مسلح یمن از توان پهپادی ایران

حدود ۲ سال از شکوفایی توان پهپادی نیروهای مردمی یمن می‌گذرد. در این مدت شاهد رونمایی پهپادهای شناسایی از انواع مختلف و مدل‌های تهاجمی نظیر قاصف و صماد بوده‌ایم. اگرچه خانواده پهپادهای انتحاری ارتش یمن کارنامه درخشانی را با حملات موثر و ویرانگر به فرودگاه‌ها و تاسیسات نفتی عربستان و همچنین محل تجمع نیروهای مزدور ائتلاف در مناطق مختلف خاک یمن بر جای گذاشتند اما جای خالی مدل تهاجمی از این پهپادها که توان انجام عملیات و بازگشت به خانه را داشته باشد احساس می‌شد.

در واقع یگان پهپادی انصارالله به منظور صرفه جویی و کاهش هزینه و همچنین بالا بردن اثر بخشی یگان تهاجمی خود نیازمند مدلی بود که به مانند خانواده شاهد ۱۲۹ و یا مهاجر۶ کشورمان از توان حمل موشک‌های هدایت شونده برخوردار بوده و پس از اجرای عملیات به مبدا پروازی بازگردند.

پهپاد مهاجر 6 و موشک قائم

حال طبق اعتراف منابع وابسته به ائتلاف سعودی در عملیات اخیر در منطقه جیزان نخستین بار در طول نبردهای اخیر انصارالله از پهپادهایی استفاده کرده که به جای برخورد مستقیم و عملیات انتحاری، حامل موشک‌های هدایت شونده بوده اند.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/4832
نظرات شما