پاسخ کوبنده دمشق به ماجراجویی‌های آنکارا در شمال سوریه‌ + نقشه میدانی و عکس

پس از شکست های سنگین تروریست ها، آنکارا به تکاپو افتاده تا پیشروی های ارتش سوریه را متوقف کند اما با پاسخ کوبنده دمشق مواجه و در میدان نبرد ناتوان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز پس از پیشروی گسترده نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در جنوب شرق و شرق استان ادلب و جنوب غرب استان حلب، دولت ترکیه جلسات فشرده و مختلفی را با سرکرده های گروهک های تروریستی برگزار کرده است.

دولت ترکیه به هر شیوه ممکن تلاش می کند پیشروی نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت را در استان های ادلب و حلب متوقف و با حمایت های گسترده از گروهک های تروریستی وضعیت را در میدان نبرد تغییر دهد.

ظهر روز دوشنبه (بیست و یکم بهمن ماه) ارتش ترکیه در ادامه ماجراجویی ها در استان ادلب، برای دومین بار مواضع نیروهای ارتش سوریه را با شلیک چندین خمپاره در شهر تازه آزاد شده «سراقب» و شهرک «النیرب» هدف قرار داد.

همزمان با حملات خمپاره ای، نیروهای ارتش سوریه نیز با شجاعت واکنش قاطع نشان دادند و مواضع نیروهای اشغالگر ارتش ترکیه را در فرودگاه «تفتناز» در حومه جنوب شرق شهر ادلب هدف قرار دادند و ۵ تن از نظامیان ترکیه را کشته و شماری دیگر را زخمی کردند.

به گفته یک منبع میدانی، دولت ترکیه تصور نمی کرد که ارتش سوریه به مانند مرتبه قبل (حمله به نظامیان ترکیه در شهرک ترنبه) به حملات خمپاره ای واکنش شدید نشان دهد اما باز هم محاسباتش اشتباه بود و غافلگیر شد.

این منبع میدانی با بیان این که استقرار نیروهای ارتش ترکیه در فرودگاه «تفتناز» برخلاف توافق سوچی بود، افزود: اقدام به موقع ارتش سوریه، مقامات و نظامیان اشغالگر ارتش ترکیه را شوکه کرد و سناریوی حمله به شهر سراقب را به تعویق انداخت.

وی تصریح کرد: با آغاز حملات خمپاره ای ارتش ترکیه، گروهک های تروریستی نیز در حومه شهرک «سرمین» و جنوب فرودگاه «تفتناز» برای حمله و اشغال دوباره شهر «سراقب» و شهرک «نیرب» آماده بودند اما پاسخ قدرتمند نیروهای ارتش سوریه وضعیت را تغییر داد و عملیات گسترده تروریست ها را در روز دوشنبه متوقف کرد.

این منبع میدانی افزود: تروریست ها قرار بود عملیات خود را تحت عنوان «عمیله السلام» با هدف اشغال مجدد مناطق تازه آزاد شده از جمله شهر سراقب با پشتیبانی ارتش ترکیه انجام دهند که ناکام ماندند.

روز دوشنبه با آماده باش نیروهای ارتش سوریه برای واکنش به هرگونه حمله احتمالی، جنگنده های روسی نیز به شدت مواضع عناصر تروریستی را در حومه شمالی شهر «سراقب» هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد کردند.

خبرها حاکیست، ظهر روز گذشته مذاکراتی میان نمایندگان دولت ترکیه و روسیه برگزار شد و آنکارا به این نتیجه رسید که باید دستور توقف موقت عملیات را در محور شهر سراقب به گروهک های تروریستی اعلام کند.

دوشنبه شب (بیست و یک بهمن ماه) نیز جنگنده های سوری کاروانی از نیروهای ارتش ترکیه را در مناطق تحت اشغال گروهک های تروریستی در غرب استان حلب (نزدیکی هنگ ۴۶) هدف قرار دادند و همین مسئله نشان داد ارتش سوریه قدرتش را بازیابی کرده و نه تنها هیچ گونه ای هراسی از مقابله به مثل آنکارا ندارد چرا که مصمم است نظامیان اشغالگر ترکیه را از خاک خود بیرون براند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ارتش ترکیه همزمان با تنش آفرینی در استان ادلب، کاروانی دیگر از نظامیان خود را به همراه تجهیزات نظامی در حومه روستای «قیمناس» در ۶ کیلومتری جنوب شرق شهر ادلب مستقر کرد.

ارتش ترکیه در یک هفته گذشته حدود ۱هزار و ۵۰۰ تانک، نفربر، خودروی زرهی و ... را وارد مناطق تحت اشغال گروهک های تروریستی در استان ادلب سوریه کرده و تعدادی قابل توجهی از این تجهیزات را به تروریست ها تحویل داده است.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، روند تحولات میدانی نشان می دهد دولت ترکیه در تلاش است پیشروی نیروهای ارتش سوریه را حداقل در استان ادلب به هر طریقی متوقف کند و روحیه از دست رفته گروهک های تروریستی را با تجهیز کردن آنان به سلاح های سنگین و نیمه سنگین احیا کند و به نظر می رسد آنکارا دریافته است که درگیری مستقیم با دمشق نتیجه ای را برایش در میدان نبرد به دنبال ندارد.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/4680
نظرات شما