کریمی: نگران وزنم برای المپیک نیستم

دارنده مدال برنز و نقره پیکارهای کشتی آزاد جهان گفت: با توجه به تغییر وزن از ۹۲ به ۹۷ کیلوگرم، نگرانی از بابت وزن کم بدنم برای حضور در المپیک ندارم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،علیرضا کریمی گفت: بعد از آسیب‌دیدگی که برایم به وجود آمد در سه اردوی تیم ملی حضور پیدا کردم که در این اردوها، حرکت درمانی روی پاهایم انجام می‌دهم و ضمن آنکه کارهای بدنسازی، هوازی و استقامت را نیز در کنارش انجام می‌دهم.

 

دارنده مدال نقره پیکارهای کشتی آزاد سال ۲۰۱۹ قهرمانی جهان در نورسلطان قزاقستان ادامه داد: خدا را شکر که ۷۰ درصد از مصدومیتم بهتر شده و دیگر درد ندارم و فکر می‌کنم از اردوی آینده تیم ملی به طور کامل تمرینات کشتی را آغاز کنم.

کریمی که سابقه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو را نیز دارد ادامه داد: بعد از پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ با صحبتی که با کادر فنی داشتم، مقرر شد از وزن ۹۲ به وزن المپیکی ۹۷ کیلوگرم تغییر وزن دهم و مشکلی هم در این رابطه ندارم و امیدوارم که بتوانم در این وزن هم موفق باشم.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ادامه داد: به هر حال سال المپیک است و کشتی ایران هم از قدرت‌های برتر جهان است و همه وزن‌ها سختی و مشکلات خاص خودش را دارد و هر کشتی‌گیری که می‌خواهد به المپیک برود باید از همه حریفان داخلی و خارجی برتر و بهتر باشد و من نیز همه سعی و تلاشم را می‌کنم به المپیک بروم و اگر خدا بخواهد با یک مدال خوشرنگ از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بازگردم.

وی در پاسخ به این مطلب که یکی از نگرانی‌های کارشناسان در وزن جدیدت، وزن کم بدنت در ۹۷ کیلوگرم است، تصریح کرد: مشکلی در این رابطه ندارم چرا که پیش از این تجربه حضور در وزن ۹۷ کیلوگرم و در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را داشتم و بُعد قدرت بدنیم به وزن کم بدنم می‌چَربد و از سوی دیگر از نظر چابکی نسبت به سایر ۹۷ کیلوگرم‌ها بهتر هستم و راحت‌تر می‌توانم کشتی بگیرم.

کریمی خاطر نشان کرد: این طور نیست که سایر ۹۷ کیلوگرم‌های نامدار و عنوان‌دار جهان همچون «عبدالرشید سعدالله‌یف»، «کایل اسنایدر» و یا «شریف شریف‌اف» وزن بدنشان یکصد کیلوگرم و یا بیشتر باشد، آنها نیز وزنشان بین ۹۴ تا ۹۵ کیلوگرم است که در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی می‌گیرند.

وی در خصوص شرایط اردویی در باشگاه انقلاب تهران نیز گفت: شرایط و امکانات اردو، معمولی است و امیدوارم در ادامه امکانات اردو بهتر شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/4589
نظرات شما