با سخنرانی آیت الله سبحانی

همایش کتاب سال حوزه، سوم بهمن در قم برگزار می‌شود

معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه از برگزاری بیست و یکمین دوره همایش کتاب سال حوزه در روز سوم بهمن ماه در قم با سخنرانی آیت الله سبحانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین میرمعزی طی سخنانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به همایش کتاب سال حوزه اظهار داشت: این همایش بزرگترین رویداد علمی حوزه است که امسال دوره بیست و یکم آن برگزار می‌شود، هدف همایش شناسایی کتاب‌ها و مولفان برتر حوزه و حمایت از آن‌ها است.

وی ادامه داد: هدف همایش کتاب سال حوزه، تبیین نقش حوزه و حوزویان در تقویت مرزهای دانش و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزویان برای رفع نیازهای پژوهشی حوزه و جامعه اسلامی است.

معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه افزود: بیست و یکمین دوره همایش کتاب سال حوزه  در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفا در شهر قم در روز سوم بهمن برگزار می‌شود، در این دوره 933 اثر در قالب کتاب و پایان نامه به دبیرخانه همایش رسید، سومین دوره همایش مقالات علمی حوزه هم همزمان با همایش کتاب سال حوزه برگزار می‌شود.

میرمعزی با اشاره به همایش مقالات علمی حوزه اظهار کرد: حدود هزار و 400 مقاله به دبیرخانه این همایش رسید که در نهایت صد مقاله مورد داوری علمی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: برنامه همایش کتاب سال حوزه سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، تقدیر از آیت‌الله خرازی به پاس یک عمر مجاهدت علمی و تالیف آثار علمی فاخر، سخنرانی آیت‌الله سبحانی و تقدیر از برگزیدگان همایش کتاب سال حوزه و همایش مقالات علمی حوزه با حضور این مرجع تقلید است.

معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه افزود: در حال حاضر برنامه جامع پژوهشی طلاب تدوین و ابلاغ شده است، این برنامه در سطح یک حوزه به صورت الزامی اجرا می‌شود و در سطوح دو، سه و چهار حوزه، برنامه انتخابی است و در فازهای بعدی برنامه پژوهشی جامع جزو برنامه‌های اجباری برای سطوح دو، سه و چهار قرار خواهد گرفت.

میرمعزی با اشاره به واحدهای پژوهشی در حوزه اظهار کرد: ساماندهی این واحدها جزو برنامه‌های معاونت پژوهشی حوزه است تا هماهنگی و هم افزایی بین واحدهای پژوهشی حوزه رخ بدهد، همچنین به دنبال ساماندهی مجلات پژوهشی حوزوی در معاونت پژوهش حوزه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه جامع پژوهشی برای اساتید حوزه‌های علمیه تدوین شده است و برنامه‌های پژوهشی این اساتید در رتبه بندی آن‌ها تاثیر خواهد داشت، البته حدود 6 هزار استاد در حوزه داریم و اجرای برنامه جامع پژوهشی برای همه این اساتید نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که این زیرساخت‌ها در کوتاه مدت قابل حصول نیست.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/4533
نظرات شما