ادعای مطهری درباره فشار شورای نگهبان به برخی نمایندگان!

به طور مثال نماینده می‌خواهد وزیر را استیضاح کند در این شرایط از جاهای مختلف به نماینده فشار می‌آورند؛ حتی در یکی از استیضاح‌های اخیر امام جمعه یکی از شهرها به مسئله ورود کرده و به نماینده گفته است که این کار را نکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،علی مطهری، از نمایندگان مجلس، اخیراً طی اظهاراتی در کنگره حزب همبستگی گفته است: در قانون اساسی ما مجلس جایگاه و قدرت خوبی دارد به طوری که می‌تواند وزرا و رئیس‌جمهور را عزل کند اما در عمل باید ببینیم که آیا مجلس این قدرت را دارد یا نهادهای انتصابی چنان در مجلس سایه می‌اندازند که عملا می‌توانند مجلس را منحل کنند و در بسیاری از جاها اراده خودشان را حاکم می‌کنند.

 او می‌افزاید: به طور مثال نماینده می‌خواهد وزیر را استیضاح کند در این شرایط از جاهای مختلف به نماینده فشار می‌آورند؛ حتی در یکی از استیضاح‌های اخیر امام جمعه یکی از شهرها به مسئله ورود کرده و به نماینده گفته است که این کار را نکند. حتی می‌گویند از شورای نگهبان با نماینده تماس می‌گیرند که نماینده امضای خود را پس بگیرد و می‌گویند اگر این کار را نکنید، رد صلاحیتت می‌کنیم!

مطهری گفته است: در این شرایط ببینید که نماینده چقدر باید قدرت داشته باشد که در مقابل این فشارها بایستد و عملاً کاری نمی‌توان کرد با امضای یک استیضاح چنین حمله‌ای به نماینده شدت می‌گیرد که او مجبور می‌شود امضای خودش را پس بگیرد و عملاً مجلس نمی‌تواند در تصمیم‌گیری مستقل باشد و کار خودش را بکند.

*بدیهیست که ادعای مطهری مبنی بر فشار شورای نگهبان به برخی نمایندگان، ادعای بسیار بزرگیست و در صورت عدم ارائه سند؛ تهمتی بزرگ به شورای نگهبان است.

مع‌الوصف بیان این نکته ضروریست که آقای مطهری کأنه در حال توجیه ترس برخی نمایندگان هستند و لام تا کام در این رابطه حرفی با مخاطب نمی‌زنند که نماینده بایستی تهوّر و شجاعت داشته باشد و غیر از مصالح عقلانی، در مقابل هر نوع فشاری بایستد چون پای منافع مردم در میان است.

حقیقتی که تبلور آنرا در شخصیت مرحوم شهید مدرّس بعنوان نماد یک نماینده تراز می‌توان دید.

ما قضاوت درباره اظهارات مطهری را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

**پس از واکنش‌ قاطع عباسعلی کدخدایی درباره پیگیری این ادعای کذب از طریق مراجع قانونی، علی مطهری‌ از اظهارات خود عقب‌نشست و در توییتی جدید نوشت که، نماینده این طور برداشت می‌کند که اگر (امضایش را) پس نگیرد ممکن است، رد صلاحیت شود!

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/4182
نظرات شما