بغداد در حمایت از مرجعیت به پا خاست+عکس و فیلم

هزاران نفر از مردم بغداد امروز به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از مرجعیت دینی این کشور و همچنین در محکومیت آمریکا، آل سعود و رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،هزاران نفر از ساکنان بغداد امروز پنجشنبه در حمایت از مرجعیت و مسالمت‌آمیزماندن اعتراضات اخیر، تظاهرات کردند.

شبکه خبری «السومریه» گزارش داد که صدها نفر از تظاهرات‌کنندگان شهر بغداد صبح امروز وارد میدان التحریر واقع در مرکز این شهر شدند.

یک منبع امنیتی به این شبکه گفت که تظاهرات‌کنندگان به شکل آرام اعتراض کردند و وضعیت امنیتی در این منطقه از بغداد، خوب است.

عصر امروز این منبع امنیتی تأکید کرد که معترضان پس از برگزاری تظاهرات خود، در حال ترک میدان هستند و هیچ گونه درگیری یا برخوردی با نیروهای امنیتی نداشتند.

نکته مهم تظاهرات امروز، حمایت قاطع تظاهرات‌کنندگان از آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق بود. این منبع خاطر نشان کرد که وضعیت میدان التحریر و مناطق نزدیک به آن، «آرام و با ثبات» است و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

مردم بغداد یک صدا شعارهایی در حمایت از آیت الله سیستانی سر دادند و با این اقدام، مسیر خود را از آشوبگران و خرابکاران جدا کردند.

تظاهرات‌کنندگان خطاب به آیت الله سیستانی گفتند که «سید علی اگر نبودی، مملکت تباه می‌شد».

 
 
 

دانلود

بخشی از مردم بغداد هم شعار می‌دادند که «کسی که در منزل سید را بسوزاند، با اجدادش در (حادثه) آتش‌زدن در خانه (در مدینه) شریک است».

کما اینکه معترضان شعارهایی علیه آمریکا، عربستان سعودی و رژیم بعث مانند «کلا کلا بعثیه» (هرگز هرگز به بعث)، «کلا کلا امریکا» (هرگز هرگز آمریکا) و «کلا کلا آل سعود» (هرگز هرگز آل سعود) سر دادند.

 
 
 

دانلود

این در حالی است که تظاهرات امروز مردم بغداد با شعار «اخراج خرابکاران» آغاز شد. تظاهرات‌کنندگان صبح امروز از خیابان فلسطین به سمت میدان التحریر شهر بغداد حرکت  کردند. معترضان با شعارهایی که سر دادند خواستار بیرون راندن افراد خرابکار از روند تظاهرات شدند.

این تظاهرات، در راستای حمایت از سخنان مرجعیت بود که در آن از تظاهرات‌کنندگان خواسته شد که افراد نفوذی را شناسایی و آنان را از تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز جدا کنند.

«احمد الصافی» نماینده آیت‌الله سیستانی مرجعیت عالی عراق در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس کربلا در هشتم آذر ماه، ضمن بیان حرمت خون معترضان، از آنها خواست تا صف خود را از آشوبگران جدا کنند.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3933
نظرات شما