روزنامه اصلاح طلب: "عراقچی" به دلواپسان پیوسته!

«عباس عراقچی» معاون سیاسی ظریف در مصاحبه با وبگاه هلندی «اِن. آر. سی» گفت: «می‌خواهم تأکید کنم که یکی از درس‌هایی که ما از مسئله برجام گرفتیم، این است که نتیجه این توافق و پایبندی به آن، ظاهرا اعمال تحریم‌های جدید بود...دیگر درسی که گرفتیم این است که مقاومت، بیش از تمایل برای همکاری جواب می‌دهد».

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،«عباس عراقچی» معاون سیاسی ظریف در مصاحبه با وبگاه هلندی «اِن. آر. سی» گفت: «می‌خواهم تأکید کنم که یکی از درس‌هایی که ما از مسئله برجام گرفتیم، این است که نتیجه این توافق و پایبندی به آن، ظاهرا اعمال تحریم‌های جدید بود...دیگر درسی که گرفتیم این است که مقاومت، بیش از تمایل برای همکاری جواب می‌دهد».

روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز، این اظهارات مهم عراقچی را سانسور کردند. در این میان، روزنامه شرق، اظهارات عراقچی را در صفحه اول کار کرده، اما با چاشنی حمله به عراقچی.

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «آقای عراقچی به دلواپسان پیوسته!؟» نوشت: «عباس عراقچی که هفته گذشته برای رایزنی‌های دوجانبه در هلند به‌سر می‌برد، در مصاحبه با یک رسانه هلندی سخنانی گفته است که می‌تواند برای بسیاری در داخل کشور دلسردکننده باشد؛ سخنانی که شاید همه دوران مذاکرات، برجام و خروج آمریکا از توافق، از سوی طیف مخالفان برجام و به‌اصطلاح دلواپسان مطرح می‌شد و ما در رسانه‌های حامی برجام و مذاکرات از آنها به دلیل این همه هجمه گلایه می‌کردیم».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آنچه موجب شد ایران با تحریم‌های بیشتر مواجه شود، خروج دونالد ترامپ از برجام و روی‌کارآمدن رئیس‌جمهور غیرپایبند به همه تعهدات بین‌المللی در آمریکا بود...البته به‌یادآوردن این نکات برای سیدعباس عراقچی کار ساده‌ای نیست. برای او که خود پیش‌قراول مذاکره و توافق برجام و تلاش برای محافظت از آن است، گفتن این جمله‌ها بیراه است اما دردناک آنجاست که عباس عراقچی می‌گوید "درس دیگر برجام آن بود که مقاومت، بیش از تمایل برای همکاری جواب می‌دهد".نمی‌توان انتظار سخن مخالفان برجام و دلواپسان را از دهان عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده داشت مگر آنکه او به عنوان یک دیپلمات وزارت خارجه نیم‌نگاهی به دولت بعد داشته باشد».

حمله این روزنامه اصلاح طلب به معاون ظریف و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در حالی است که مدیرمسئول این روزنامه چندی پیش اذعان کرده بود که برای عبور برجام از سد افکارعمومی، چاره ای جز بزک این توافق نداشتیم.

اما این اولین بار نیست که یک مقام ارشد دولت، به بی دستاوردی برجام اذعان کرده است. پیش از این روحانی با اشاره به تجربه برجام، مذاکره با آمریکا را «دیوانگی» نامید. ظریف نیز پیش از این گفته بود «توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد».

اصلاح طلبان به شدت به رفتار قبیله ای آلوده هستند و در این میان، مردم و مطالبات مردم از کوچکترین اهمیتی نیز برای این طیف برخوردار نیست. برای همین وقتی عضو ارشد وزارت خارجه به اشتباه بودن رویکرد دولت در سیاست خارجی اذعان می کند، به ترور شخصیت او روی آورده و برچسب سیاسی کاری به وی می زنند.
 

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3908
نظرات شما