پشت‌پرده لغو انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی

انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی به خاطر دخالت عوامل پشت پرده، با اعتراض برخی نامزدها روبرو شد که با ورود یک نهاد نظارتی، این روند متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی در حالی قرار بود صبح امروز (سه‌شنبه ۱۲ آذر ماه) در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شود که سید عباس احمدپناهی، محسن احمدی، عباس علی‌اکبری، یوسف بهتری، علیرضا خسروی، فرهنگ شادنیا، رضا شیرین‌آبادی فراهانی، منصور عبدی، افشین هادی چگینی، محمد نوحی و علی غفاری، نفراتی بودند که برای شرکت در مجمع انتخاباتی مورد تایید قرار گرفته بودند. تایید صلاحیت قطره چکانی نامزدها سرانجامی نداشت چرا که ظهر روز دوشنبه خبر لغو برگزاری انتخابات روی خروجی سایت فدراسیون قرار گرفت و کاندیدها در طول این مدت هرچه رشته کرده‌ بودند، پنبه شد.

لغو انتخابات ریاست فدراسیون ورزش های رزمی با حواشی مختلفی روبرو شد. روسای هیات‌هایی که برای شرکت در مراسم در تهران حضور داشتند، از اتفاقی که در کمتر از 24 ساعت مانده به برگزاری مجمع رخ داد، به تنگ آمده بودند چرا که معترضان اصلی آنها بودند. حتی تعدادی از آنها  تصمیم داشتند به نشانه اعتراض راهی وزارت ورزش و جوانان شوند و از شرایط به وجود آمده گلایه کنند که برخی کاندیدها پادرمیانی کردند و آنها را از این تصمیم منصرف کردند.

در انتظار نامه سرگشاده به نهادهای نظارتی

سکوت روسای هیات ها موقتی بود. در واقع، این سکوت آتش زیر خاکستر بود چرا که شنیده شده قرار است نامه‌ای را تنظیم کرده و به سازمان بازرسی کل کشور ارسال کنند، مبنی بر اینکه چرا در وضعیت اقتصادی کشور و فدراسیون‌، انتخابات را یک روز قبل از آغاز مراسم لغو کردند.

شنیده ها حاکی از آن است، در نامه ای که قرار است به سازمان بررسی ارسال شود، در مورد مسائل مختلفی سوال‌هایی مطرح خواهد شد. مثل اینکه ماجرای عوامل پشت پرده در این انتخابات یا شایعه‌ هایی مبنی بر مهندسی اتفاقات، چیست.

یکی دیگر از موضوعاتی که قرار است در نامه ارسالی به سازمان بازرسی مطرح شود، این است که آیا اوضاع فدراسیون ورزشی های رزمی بدتر از فدراسیون والیبال است؟ والیبال در این مدت غرق در حاشیه بود، اما انتخابات این فدراسیون در بدترین شرایط ممکن برگزار شد.

البته در ماه‌های اخیر و پیش از لغو انتخابات، خبرهایی مبنی بر اینکه یکی از کاندیدها تحت حمایت ویژه برخی نهادها قرار دارد، مطرح بود. به همین دلیل تعدادی از کاندیدها از پشت پرده ماجرا و نحوه تایید صلاحیت ها مطلع شده و به نشانه اعتراض، این موارد را به مراجع نظارتی منتقل کرده بودند تا بررسی های لازم انجام شود. حالا و با لغو برگزاری مجمع انتخابات ریاست فدراسیون رزمی، اینطور به نظر می‌رسد که این اعتراض ها و گزارش ها وارد بوده است.

تایید ماجرا توسط وزارت ورزش؟

شروین اسبقیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی در واکنش به لغو انتخابات ریاست فدراسیون ورزش های رزمی، می گوید: مراجع نظارتی اعلام کرده اند پیرامون برخی از کاندیداهای شرکت کننده باید بررسی هایی انجام شود. به همین دلیل انتخابات فدراسیون ورزش های رزمی لغو شد"

وی ادامه می دهد: طبق گزارش‌هایی که از برخی کاندیدها به مراجع مربوطه رسیده، نهادهای نظارتی نیاز به بررسی بیشتری در مورد شرایط برخی از کاندیدها دارند. به همین دلیل تا آنها زمان جدید را اعلام نکنند، نمی‌توانیم مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون را اعلام کنیم.

صحبت‌های اسبقیان در مورد ورود مراجع نظارتی پیرامون برخی از کاندیدهای شرکت کننده در انتخابات و بررسی های بیشتر در مورد برخی از آنها، شایعه‌های مطرح شده را تقویت می کند. در واقع، به نظر می رسد دستگاه نظارتی با یک ورود به موقع، مانع از مهندسی و خارج شدن انتخابات از مسیر صحیح و قانونی شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3888
نظرات شما