آنچه می‌گویند، آنچه نمی‌گویند

می گویند پول‌های آزاد شده از برجام، خرج سوریه و عراق شده، اما نمی‌گویند تمام سرمایه کشور را ریخته‌اند در حلقوم اروپا. می‌گویند غربی‌ها حامی آزادی بیان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،محمد عبدالهی در یادداشتی درباره سیاست خارجی ایران و چراهایی که مطرح می‌شود نوشت و برخی از این سوالات پاسخ داد.

این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

ماجرای این یادداشت به گفت‌وگوهای یک میهمانی دوستانه برمی‌گردد. پرسش و پاسخ هایی که شاید شما هم با بسیاری از آن ها برخورد داشته اید. در اتوبوس و مترو یا در جمع فامیل و دوستان در اغلب اوقات اظهار نظرهایی از سوی برخی افراد مطرح می شود که پاسخ هایی ساده برای حل آن ها کفایت می کند . به نظرم بسیاری از قضاوت های عمومی در مورد مسایل نظام شبهه نیستند فهمی ناقص از یک رویداد یا واقعیتند که به سرانجامی اشتباه در قضاوت افراد منجر می شوند . در این یادداشت به نیمه تکمیلی این واقعیت ها اشاره شده است. 

می گویند پولهای آزاد شده از برجام، خرج سوریه و عراق شده!

اما نمی‌گویند تمام سرمایه کشور و پول برجام با هم را ریخته اند در حلقوم اروپا و واردات از انگلیس و فرانسه و آلمان. حتی سوزن قفلی را از انگلستان وارد کردند! و حتی وقتی آمریکا از برجام خارج شد و واردات پسته ایران را هم به آمریکا تحریم کرد، وارداتش به ایران 3 برابر شد. فقط در سال 97 مبلغ 7 میلیون دلار ارز 4200 تومانی برای واردات غذای سگ و گربه رفت و هیچکس نگفت چرا پول ما خرج غذای سگ شد!

می‌گویند ایران، در منطقه دخالت می کند!

اما نمی گویند صدها پایگاه نظامی آمریکا دور تا دور ایران و در جای جای جهان، برای چیست؟! دخالت نیست؟ سلطه نیست؟! نمی گویند چرا در بولیوی، ونزوئلا و هر جای جهان که کودتا و آشوب هست، آمریکا هست!

می گویند ایران، اقتصاد عراق را قبضه کرده، به خاطر همین در آن جا بعضی مردم معترضند!

اما نمی گویند صادرات ترکیه به عراق دو برابر ایران است و به هیچ ترکیه ای یا عراقی قالب نمی کنند که ترکیه اقتصاد شما را قبضه کرده! می دانید چرا؟ چون ترکیه، من و تو و بی بی سی و رادیو فردا ندارد!

می گویند چرا ایران در عراق و سوریه دخالت نظامی دارد؟!

اما نمی‌گویند چرا اگر ایران به درخواست خود این کشورها و صرفا برای دفاع از حرم اهلبیت (ع)، حضور مستشاری داشته باشد بد است، ولی اگر ترکیه رسما به سوریه حمله و لشکرکشی کند، کردها را قتل عام کند، تکفیری ها را تجهیز کند، خوب است و سلبریتی هایش سلام نظامی می دهند!

می‌گویند غربی‌ها حامی آزادی بیان هستند!

اما نمی‌گویند چرا هر دهانی را که علیه اسرائیل حرف بزند، بی محابا می بندند ... از اینستاگرام تا فیسبوک تا توئیتر و یوتیوب، جرات دارید علیه اسرائیل پست بگذارید! هزاران اکانت و پست افشاگرانه از جنایات اسرائیل، بایکوت و مسدود شده اند. دیکتاتوری مطلق صهیونیستی، آزادی بیان است؟!

می‌گویند باید با دنیا دوست باشیم تا با ما کاری نداشته باشند!

اما نمی گویند دوست باشیم یعنی چه؟ یعنی هسته ای تعطیل؟ موشکی تعطیل؟ نانو تعطیل؟ پزشکی و داروسازی تعطیل؟ یعنی هر نوع علم و پیشرفت تعطیل؟ تعطیلی و وابستگی، دوستی است یا بردگی؟! بله وقتی مثل عربستان و پهلوی، برده آنها باشید و راحت بدوشند، دیگر کاری با ما ندارند!!

می گویند در جمهوری اسلامی دیکتاتوری حاکم است!

اما نمی گویند این کدام دیکتاتوری است که از صدر تا ذیل مسئولان را خود مردم انتخاب می کنند! در کدام کشور غربی آزاد و دموکرات! در عرض 24 ساعت رئیس جمهور با رای مستقیم خود مردم انتخاب می شود؟! در آمریکا، بعد از یک سال و نیم نهایتا الکترال‌ها رئیس جمهور انتخاب می‌کنند، نه اکثریت مردم! در انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و اغلب کشورهای توسعه یافته، شخص اول اجرایی، را پارلمان انتخاب می کند. نه رای مستقیم مردم! حالا بگویید کدام کشور مردمی‌تر است؟!

می گویند چرا شورای نگهبان، فیلتری برای صلاحیت کاندیداهاست! انتخابات باید آزاد باشد و بدون فیلتر!

اما نمی گویند در کدام کشور جهان انتخابات بدون فیلتر است؟! مگر شورای قانون اساسی در فرانسه، دادگاه قانون اساسی در آلمان، دادگاه ویژه در انگلستان، دو حزب، دیوان عالی، مجلس سنا در آمریکا بر صلاحیت کاندیداها فیلتر نمی گذارند؟ فیلتر برای آنها آزادی است برای ما دیکتاتوری؟!

می گویند در ایران مگر می شود اعتراض کرد؟ اسم هر اعتراض را می گذارند اغتشاش!

اما نمی گویند در ایران، مشتی مزدور آمریکا و رجوی و پهلوی، آموزش دیده و کینه توز همیشه در کمین اند تا به محض کوچکترین اعتراض بحق مردمی ، آن را به خشونت و تخریب بکشانند وبه موجی علیه کل نظام تبدیل کنند. اما حیف در فرانسه و آمریکا و انگلستان و کانادا، کشور خارجی برای معترضان، اسلحه و نارنجک نمی فرستند. مزدور از بقیه کشورها ندارند. بی بی سی و من و تو ندارند آموزش کوکتل مولوتف بدهد. اینها را فقط برای ما جهان سومی ها می فرستند. آن جا در برابر اخطار پلیس راهنمایی رانندگی نایستی، وسط خیابان گلوله بارانت می کند. اما این جا پلیس و بسیجی مدافع امنیت در آشوب ها گلوله باران می شود. این است فرق ما با آنها.

منبع: فارس

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3863
کلیدواژه: سوریه عراق برجام
نظرات شما