واکنش رسانه بلژیکی به طلب ویلموتس و تحریم‌های آمریکا

یک رسانه بلژیکی با اشاره به پرداخت نشدن مطالبات ویلموتس مدعی شد تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث شده تا سرمربی تیم ملی ایران 2 ماه از حقوق خود را دریافت نکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،رسانه «voetbalkrant» با اشاره به اتفاقاتی که طی روزهای گذشته بین مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال ایران رخ داده گزارشی مفصل نوشت و در آن به مسائل مختلفی اشاره کرد.

این رسانه در گزارش خود نوشت: ایران پنجشنبه آینده 14 نوامبر (23 آبان) برای حضور در جام جهانی 2022 در قطر، بازی مهمی را مقابل عراق  در پیش دارد اما این سؤال باقی مانده است: آیا با مارک ویلموتس در این کشور(ایران) حضور خواهد داشت؟  مطمئناً مارک ویلموتس ماجراجویی خود را با ایران بد آغاز نکرد. در ماه می وی سرمربی تیم ملی ایران شد و 3 پیروزی ، 1 تساوی و 1 شکست در کارنامه‌اش ثبت کرد اما در اوایل هفته قبل، گزارش های ناخوشایندی مبنی بر اینکه این مربی مشکلات مالی با فدراسیون فوتبال ایران دارد، منتشر شد. این به آن معنی است که دستمزد مارک ویلتوتس به موقع پرداخت نمی شود و این مرد بلژیکی خواهان انحلال قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران است.

 2 پرداخت مفقود

نویسنده این گزارش در ادامه آورده است:با این مشکلات فدراسیون فوتبال ایران نمی خواهد اجازه دهد سرمربی سابق شیاطین سرخ از تیم ملی ایران جدا شود. ما در ایران با بعضی از منابع تماس گرفتیم که همه آنها رسمی هستند ولی آنها می‌گویند ایران می خواهد ویلموتس را حفظ کند. به نظر می رسد مشکلات مالی به وجود آمده ناشی از عوامل خارجی است. تحریم‌های آمریکا به ایران از برخی معاملات با بانک های خارجی جلوگیری می‌کند،در نتیجه مارک ویلموتس به خاطر همین تحریم‌ها و مشکلات دو دستمزد آخر خود را دریافت نمی‌کرد.

گفتگوی شنبه

 برای آماده سازی دیدار با عراق، خوک مبارز (لقب ویلموتس در زمان اوج فوتبالش) روز شنبه(امروز) وارد ایران می شود و پس از آن مباحث وی با فدراسیون فوتبال ایران دنبال می شود تا مشکل و حل مشکلات پرداخت و برطرف کردن آنها در آینده حل شود.

در ادامه این گزارش آمده است: لورن اسپینوزی سرمربی دروازه‌بانان فرانسوی هم در ماه گذشته ایران را ترک کرد اما فدراسیون فوتبال می خواهد او را در جمع اعضای کادر فنی تیم ملی ایران حفظ کند. مسئولان فدراسیون فوتبال ایران بر این باور هستند که ویلموتس روز پنجشنبه آینده روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

در پایان این گزارش آمده است: شاید در یک جلسه دوستانه به صرف شیرینی و چای گفت‌وگوهای روانتری بین طرفین صورت بگیرد.

این رسانه در حالی از جلسه امروز بین مسئولان فدراسیون و ویلمتوس خبر داده که مهدی تاج و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال قرار است روز یکشنبه از مشهد به تهران برگردند و تمرینات تیم ملی نیز قرار است از فردا در تهران آغاز شود.

منبع: فارس


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3753
نظرات شما