ارگان دولت: ورود زنان به ورزشگاه "بازی سیاسی" است

روزنامه ایران در مطلبی نوشت:«واقعاً حضور زنان در ورزشگاه، مسأله اصلی آنها نیست اما از بس یک جریان سیاسی خاص در آن دمیده است، عده‌ای را سر لج آورده و می‌خواهند قضیه را به رو کم کنی سیاسی تبدیل نمایند».

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روزنامه ایران در مطلبی نوشت:«واقعاً حضور زنان در ورزشگاه، مسأله اصلی آنها نیست اما از بس یک جریان سیاسی خاص در آن دمیده است، عده‌ای را سر لج آورده و می‌خواهند قضیه را به رو کم کنی سیاسی تبدیل نمایند».

ارگان دولت در ادامه نوشت:«پاره‌ای از روی  دلسوزی می‌گویند اگر خانم‌ها در استادیوم حضور پیدا کنند، چون مردها ممکن است حرف‌های رکیک بر زبان آورند، اخلاق زن‌ها خراب می‌شود! خب معلوم است اگر خانم‌ها در استادیوم از شنیدن چنین حرف‌هایی اذیت شوند دفعه بعد نمی‌روند. وانگهی مگر همین حرف‌های رکیک در کوچه و خیابان و... رد و بدل نمی‌شود و گفتن آنها سند خورده است به نام استادیوم؟از سوی دیگر عده‌ای گمان می‌کنند این کار، منجر به ساختارشکنی می‌شود. کدام ساختارشکنی؟ همین خانم‌ها اتوبوس و مترو سوار می‌شوند، سینما و پارک و کوه می‌روند و در هریک از اینها احتمال ساختارشکنی وجود دارد. چرا برای آنها نگران نیستیم؟».

ارگان رسانه ای دولت اذعان کرده است که حضور در ورزشگاه مردان به عنوان تماشاچی به هیچ عنوان دغدغه زنان ایرانی نیست و موافقان حضور زنان، صرفا به دنبال سیاسی بازی هستند.

درباره جنجال رسانه ای اصلاح طلبان و برخی دولتمردان بابت حضور زنان در ورزشگاه، دو نکته قابل تأمل وجود دارد. اول اینکه در سیاسی بودن این رفتار اصلاح طلبان و دولتمردان همین بس که این طیف به هیچ عنوان درباره افزایش سرانه ورزشی بانوان ایرانی، تشویق زنان به حضور در جایگاه تماشاچی در ورزش های بانوان، استعدادیابی از دختران در رشته های مختلف ورزشی در رده نوجوانان و...هیچ دغدغه ای ندارد و اصلا  موارد فوق برای این جماعت اهمیتی ندارد.

دوم اینکه، قطعا حضور در ورزشگاه به عنوان تماشاچی به هیچ عنوان جزو مطالبات اصلی بانوان ایرانی نیست. مسائلی از جمله تقلیل ساعت کار زنان شاغل، بازنشستگی پیش از موعد، ممنوعیت کار شبانه، حضور نمایندگان زنان کارگر در شورای عالی کار، اجرای کامل طرح مرخصی ۹ ماهه زایمان و... از جمله درخواست‌های مهم زنان شاغل است. همچنین فراهم شدن زمینه ازدواج آسان و خدمات مناسب برای فرزندآوری بی‌دغدغه، توجه به بهداشت و درمان، معیشت و سطح زندگی زنان و خانواده‌ها،‌اشتغال مناسب با کرامت زنان و توجه به زنان بی‌سرپرست یا بد سرپرست و... از دیگر موضوعات حوزه زنان است که نیازمند توجه ویژه و سرمایه‌گذاری دولت است.

واقعیت این است که ژست «دفاع از حقوق زنان» به چهره اصلاح طلبان زار می زند. طیفی که در ماجرای قتل همسر دوم نجفی، تمام قد از قاتلِ یک زن حمایت کرد و او را در جایگاه قهرمان نشاند و پیش از آن در پیشنهادی شرم آور، موضوع عقیم کردن زنان کارتن خواب را مطرح کرده بود.

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3668
نظرات شما