کلاه گشادی که بر سر ایثارگران رفت/ سهمیه ای به اسم ایثارگران به کام ...!

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی طرح تجمیع مواد قانونی مرتبط با اشتغال ایثارگران و کلاه گشادی که در بحث سهمیه دانشگاه بر سر آنان رفته را تشریح می کند...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،محمد جواد ابطحی، نماینده ایثارگر مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی نقایص قانونی و بی توجهی مسئولان به شفافیت قوانین ایثارگری اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که ایثارگران دارند، قوانین مختلف و متعددی است که راه را برای مجریان برای تفسیر به رأی باز می کند.

 وی ادامه داد: به نظر من طرح تجمیع اشتغال ایثارگران طرح بسیار خوبی است و امیدواریم گره ای از مشکلات جامعه ایثارگری را باز کند.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم در ادامه در خصوص ماده ۳۸ و ۳۹ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران یادآور شد:  در این چارچوب ما پیگیر موضوع هستیم؛ اگرچه این مواد برای برخی از ایثارگران اجرایی و برای برخی دیگر مورد غفلت قرار گرفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه به موضوع سهمیه ایثارگران اشاره کرد و گفت: بر اساس یک تحقیق علمی که از سوی بنده انجام شده است، از سال ۹۰ تا ۹۷ بر خلاف شعار و ادعاها، فقط یک و چهار دهم درصد سهمیه های ایثارگری و در بالاترین سطح نه و نه دهم درصد طی یک سال مورد استفاده قرار گرفته است.

 ابطحی یادآور شد: متاسفانه در این خصوص کلاه گشادی بر سر جامعه ایثارگری گذاشته شده است و به طور مثال اگر فرزند یک ایثارگر در کنکور سراسری برای منطقه یک ۲ و ۳ شرکت می کرد قبول می شد اما چون سهمیه ایثارگران بوده است قبول نشده است.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص یادآور شد: تمامی این آمار و اطلاعات از سازمان سنجش استخراج و فایل آن نیز موجود است و ان شاءالله در سئوالی که از وزیر علوم در آینده انجام خواهد شد موضوع را مطرح خواهیم کرد.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3663
نظرات شما