ارتش ترکیه شهر کوبانی را بمباران کرد

سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد سوریه همزمان با آغاز عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه گفت که «ارتش ترکیه شهر کوبانی (عین العرب) را بمباران کرد».

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد سوریه چهارشنبه شب از حملات هوایی ارتش ترکیه به شهر کردنشین کوبانی (عین العرب) در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش المیادین، وی گفت که «ارتش ترکیه روز چهارشنبه شهر کوبانی (عین العرب) را که پیشتر ماه‌ها در برابر داعش مقاومت کرده بود، بمباران کرد».

از سوی دیگر، یک عضو شورای ریاستی شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» به خبرگزاری اسپوتنیک گفته که در این عملیات ارتش ترکیه در شمال شرقی سوریه، 20 نفر که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، کشته و یا زخمی شدند.

وی تاکید کرد که «ده‌ها هزار نفر از مردم راس‌العین در عملیات نظامی ترکیه آواره شدند».

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه عصر چهارشنبه (۱۷ شهریور) از آغاز عملیات نظامی این کشور علیه شبه‌نظامیان کرد سوری مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه خبر داد.

اردوغان در صفحه رسمی توئیتر خود اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرده و نوشت: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ (حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه آغاز کرد. ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود است».

«فواد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه پس از آغاز رسمی عملیات «چشمه صلح» مدعی شد که هدف از عملیات ترکیه، بازگرداندن صلح به سوریه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3647
نظرات شما