دیپلماتی که "دیپلماسی خنده" به دادش نرسید!

درحالی کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس در هر شرایطی برای آزادی اتباع خود که به جهت جاسوسی و جرم های اینچنینی بازداشت شده ا‌ند از هر تلاشی فروگذاری نمی کند که برخی از دیپلمات ها و دانشمندان ایرانی در کشورهای غربی به اتهامات واهی زندانی شده اند و موضوع آزادی آنان در هاله ای از ابهام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوزدیپلماسی ظریف چه میزان به درد خود دیپلماسی خورده است. این سئوالی است که اخیرا با اتفاقاتی که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل رخ داد، ذهن بسیاری را به خود مشغول کرد. در ابتدا آمریکایی ها از صدور ویزا برای هیات ایرانی جلوگیری کردند و بعد آز آن این کشور یک ویزای محدود برای مسئولان دیپلماسی کشورمان در نظر گرفت.

 
ماجرا وقتی جالب می شود که روایت و ادعای خبرنگار «نیویورک تایمز» در توئیتر را می شنویم. وی مطرح می کند که «تخت روانچی، سفیر ایران در سازمان ملل، به سرطان مبتلا و در بیمارستانی در نیویورک بستری است. ظریف درخواست عیادتش را داشت.»
 
وزارت خارجه آمریکا به او اجازه نداده و گفته است ابتدا یک زندانی آمریکایی در ایران باید آزاد شود.
 
پیگیری آمریکایی ها برای آزادی اتباع خود در ایران آنهم در حد باج خواهی در حالی است که مقامات کشورمان در مورد دیپلمات های ایرانی فعالیت بایسته و لازم را ندارند یا اینکه این موارد رسانه ای نمی شود!
 
موضوع «نازنین زاغری راتکلیف» یکی از مواردی است که همواره وقتی وزیر خارجه و یا نماینده انگلیسی ها در ایران حضور یافته ، برای آزادی وی تلاش کرده است. انگلیسی ها ادعا می کنند زاغری برای دیدار با خانواده اش به ایران آمده بود اما «بوریس جانسون» نخست وزیر کنونی این کشور در زمانی که وزیر خارجه بود درباره واقعیت ماموریت وی در ایران گافی جالب توجه داد. راتکلیف ادعا می‌کند زاغری برای بازدید از خانواده‌اش به ایران سفر کرد و هیچ مأموریتی نداشت.اما بوریس جانسون وزیر امور خارجه اسبق انگلیس آبان ماه ۱۳۹۶ در سخنانی در کمیته امور خارجی پارلمان ناخواسته اظهار کرد که زاغری در این سفر مشغول کار رسانه‌ای بوده است. سخنانی که در رسانه‌های انگلیسی خبرساز و او سپس مجبور به عذرخواهی شد.
 
درحالی کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس در هر شرایطی برای آزادی اتباع خود که به جهت جاسوسی و جرم های اینچنینی بازداشت شده ا‌ند از هر تلاشی فروگذاری نمی کنند که برخی از دیپلمات ها و دانشمندان ایرانی در کشورهای غربی به اتهامات واهی زندانی شده اند و موضوع آزادی آنان در هاله ای از ابهام است.
انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3604
نظرات شما