رئیسی مچ دزدها را می‌گیرد/در انتخابات فریب شعارهای قشنگ را نخورید

امام جمعه موقت تهران گفت: آقای رئیسی مچ دزدها را می‌گیرد و دانه دانه محاکمه و برخورد قاطع می‌کند؛ برای ایشان دعا کرده و آرزوی توفیق داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، تقوا و یاد خداوند را تنها راه نجات از وسوسه‌های شیطان دانست و گفت: یاد خداوند موجب نورانیت دل است. ممکن است هر فردی گرفتار بیماری فراموشی یاد خداوند شود، هرگاه یاد خداوند را فراموش کنیم ممکن است مرتکب هر جنایتی شویم.

وی ادامه داد: مسئولین باید به کار و رفتار خود فکر کنند و ببینند آیا مرتکب اشتباه شده اند؟ آیا با خون شهدا بازی کرده‌اند؟ آیا ناله مظلوم را می‌شنوند؟ آیا می‌دانند که درد مردم چیست؟ مسئولین باید این سوالات را از خود بپرسند، آیا مسئولان به همان اندازه که حقوق می گیرند برای مردم کار می کنند؟ آیا در جریان دردهای مردم هستند؟ مسئولان باید به رفتار خود نگاه کنند و اگر اشتباه رفته‌اند برگردند و از خداوند متعال طلب مغفرت کنند، شاید خداوند از گناه و اشتباه آنها بگذرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: ممکن است هرفردی گرفتار فراموشی یاد خداوند شود، هرگاه یاد خداوند را فراموش کردیم ممکن است مرتکب هر جنایتی شویم.

وی فضای مجازی را موجب غفلت و غیبت دانست و گفت: باید از غیبت و غفلت دوری کنیم. این کشور، کشور امام زمان و امام حسین(ع) است. بی بند و باری و بی حجابی، دشمنی با امام حسین(ع) است و بی عفتی و بی غیرتی کشور اسلامی را متلاشی می‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه وسوسه‌های شیطان موجب غفلت افراد از یاد خداوند می‌شود، گفت: غفلت موجب می‌شود برخی ده‌ها هزار میلیارد از بیت‌المال را دزدیده و به خارج از کشور بروند. در اینجا باید از رئیس قوه قضاییه به دلیل مقابله با فساد تشکر کنیم. آقای رئیسی مچ دزدها را می گیرد و دانه به دانه محاکمه و برخورد قاطع می کند و امیدواریم در این امر موفق باشند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس خطاب به معلمان گفت: این دانش آموزان امانت‌های الهی در دستان شما هستند. در این دوران است که فرزندان ساخته می شوند و روح و قلب آنها مانند زمینی آماده کشت است تا شما معلمان چه بذری در این زمین ها بپاشید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بچه ها بیش از آنکه به پدر و مادرشان گوش دهند تابع استادان و معلمان هستند. مبادا از این سرمایه ها نادرست استفاده شود و به واسطه بی توجهی و غفلت آموزگاران، این جوانان از مبادی دین غافل شوند. ما باید ببینیم که از امانت های الهی، انقلاب و این دانش آموزان به خوبی حفاظت کرده ایم؟

موحدی کرمانی با اشاره به وظایف آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش مسئولیت آموزش و پرورش را درکنار هم برعهده دارد. پس باید با استفاده از ظرفیت ها نوجوانان را به خوبی تربیت کنیم. اگر از این ظرفیت ها و  موقعیت به خوبی استفاده شود نوجوانانی تربیت می شوند که موجب افتخار اسلام وکشور هستند. اگر نوجوانان درست تربیت شوند کشور ما بیمه می شود و آمریکا و بزرگتر از او هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی با  گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید اگر دفاع نکنید هیچ چیزی برای شما نمی ماند و به تعبیر قرآن اگر مردم دفاع نکنند زمین فاسد می‌شود. خداوند ارتش، سپاه و خادمین ملت و تمام کسانی که از کشور و نظام اسلامی دفاع می کنند را حفظ کند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: دفاع میدان های مختلفی دارد. گاهی جنگ است که باید در آن میدان حضور پیدا کرد و به دفاع از کشور پرداخت و گاهی جنگ فرهنگی است. فکر نمی کنید یک فرهنگ غربی به ما هجوم آورده و می خواهد فرهنگ قرآن را از ما بگیرد. ببینید وضعیت عفاف و امربه معروف چگونه است؟ همه ما در عرصه فرهنگی مسئولیم و باید از فرهنگ عاشورا، عفاف و حجاب دفاع کنیم.

موحدی کرمانی دفاع اقتصادی را یکی دیگر از عرصه های دفاع دانست و گفت: آمریکا فکر می کند با افزایش فشار اقتصادی می‌تواند مردم ایران را به زانو در بیاورد اما همگان می دانند که فشار اقتصادی آنها موثر نبوده است. به همین دلیل به فشار دروغگویی روی آورده اند و تا می توانند دروغ می‌گویند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: باید به اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم و در حالی که دشمن با دروغگویی بدنبال اهداف خود است باید از اقتصاد مقاومتی پیروی کنیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: در کنار مسائل آموزشی باید به مسائل عقیدتی هم توجه کرد. کاری که در نیروهای مسلح یک اصل است و به همین دلیل است که مسلمین در میدان‌های نبرد پیروز می شوند.

موحدی کرمانی دشمن شناسی را یکی دیگر از اصول مهم برای مسلمین دانست و گفت: دشمن را باید به خوبی شناخت. اگر با ساده لوحی و ساده‌اندیشی دشمن را نشناسیم او به ما نزدیک می شود و ضربه خود را خواهد زد. دشمن تلاش می کند ماهیت خود را پنهان و به ما نزدیک شود تا ما از او غافل شویم و بعد از آن ضربه خود را وارد کند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ادامه داد: در فصل انتخابات باهوش باشید. فریب شعارهای زیبا را نخورید زیرا عناصر خائن و منافقین شعارهای قشنگ می‌دهند. مراقب باشیم و افراد را بشناسیم. اگر دیدید فردی امین است به او رای دهید وگرنه فریب شعارهای قشنگ را نخورید.

امام جمعه موقت تهران خطر منافقین را بسیار بیشتر از مشرکین دانست و افزود: منافقین با فریب مردم جایگاه‌های حساس را در دست می‌گیرند و در نهایت ضربه خود را به اسلام و مسلمین وارد می کنند همانگونه که در صدر اسلام با فریب مسلمانان توانستند جانشینی پیامبر را بدست گرفته و به خیانت و عیاشی بپردازند.
 


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3592
نظرات شما