زنگ ایثار!

کلاس امروز ما در مورد ارج نهادن به مقام ایثارگران و زنده نگاهداشتن فرهنگ ایثار و جوانمردی در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،امروزتصمیم داریم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را پس از سالها از جنگ تحمیلی در سطح جامعه تشریح کنیم.سلام بچه های عزیز... کلاس امروز ما در مورد ارج نهادن به مقام ایثارگران و زنده نگاهداشتن فرهنگ ایثار و جوانمردی در جامعه است. امروزتصمیم داریم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را پس از سالها از جنگ تحمیلی در سطح جامعه تشریح کنیم. حتما دستگاهها و سازمانهای متولی اقدامات خوبی برای زنده نگاهداشتن یاد شهدا، ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده اند.

معلم: خوب ... اول سری به فضای مجازی می زنیم. سایتها، وبلاگها و رسانه هایی که در حوزه ایثار و شهادت فعالیت دارند. خوب از شما می خواهم هر کدامتان یک سایت یا وبلاگ در حوزه ایثارگری پیدا کنه و برای سایرین توضیح بده؟

معلم: به عنوان مثال همانطور که مشاهده می کنید این یک سایت در حوزه ایثارگران است. خیلی زیبا طراحی شده و اخبار خوبی هم دارد. وضع ایثارگران ما بسیار خوب و مطلوب است. ببینید اینجا یک خبر زده که تمام ایثارگران بیمه تامین اجتماعی هستند. یک خبر دیگر هم زده که به آنها خودرو می دهند تازه وام مسکن هم دارند.

ببینید بچه ها ایثارگران خیلی به گردن ما حق دارند. برای همین است که امروز در بهترین شرایط زندگی می کنند.

دانش آموز اول: آقا ببخشید من یک سایت پیدا کردم یک عکس زده که دارند قبر شهدا را خراب می کنند.

دانش آموز دوم: آقا اجازه تو این سایت نوشته یک جانباز در حمام متروکه زندگی می کند!

دانش آموز سوم: منم یک وبلاگ پیدا کردم یک جانباز شبها توی ایستگاه اتوبوس می خوابد!

دانش آموز چهارم: آقا اینجا رو ببین میان قبر شهدا انگار پارتی برگزار کردند. عجب عکسهایی گذاشتند!

معلم: ببینید بچه ها آدم نباید به اخبار هر سایت و وبلاگی اعتماد کنه برخی از این سایتها توسط دشمنان ما اداره می شوند. شما باید به منابع مجاز مراجعه کنید.

دانش آموز: ببخشید آقا ما خبرگزاری ایثار و شهادت داریم؟

معلم: نه عزیزم ولی چند تا سایت خوب داریم که توسط آدمهای خوب اداره می شوند

دانش آموز: این شهدا و ایثارگران روزنامه هم دارند؟

معلم: روزنامه ندارند ولی تا دلتان بخواهد کتاب و سی دی به نامشان منتشر شده است.

دانش آموز: آقا اجازه توی این سایت روزنامه نوشته یک پدر شهید در خیابان تکدی گری می کند!

معلم: گفتم بچه ها این برای چندمین بار است که می گویم برخی از رسانه ها دشمنان ما هستند نباید به این اخبار اعتماد کنیم.

دانش آموز: آقا معلم یک نفر توی محل ما است که به او می گویند حسن شیمیایی. هر روز با یک کپسول و ماسک جلوی درب خانه شان می نشیند فال می فروشد. پدرم می گوید جانباز جنگ است ولی نتوانسته ثابت کند.

معلم: ببینید بچه ها آن کسی که ثابت می کند یک فرد در جنگ بوده و برای رضای خدا جنگیده و مجروح شده سازمانهای متولی هستند و اگر آنها تائید نکنند آن فرد دیگر جانباز نیست و نباید به او جانباز بگوئیم.

دانش آموز: ببخشید آقا چطور میشود این فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی و شهادت را در جامعه ترویج کرد؟

معلم: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راههای مختلفی دارد مثلا هر کوچه را به نام یک شهید بنامیم. هر سال کلی همایش و بزرگداشت برگزار کنیم. برای افتتاح پروژه ها و طرحها از خانواده شهدا دعوت کنیم. به خانواده شهدا نشان ایثار اعطا کنیم. سنگ قبور شهدا را یک شکل و یک اندازه کنیم. عکس شهدا را روی تی شرت چاپ کنیم. هر سال هم هفته دفاع مقدس چند تا چفیه بخریم و با چند تا گونی خاک و فانوس و پلاک سنگر درست کنیم کلی ثواب ببریم.

البته روشهای دیگری هم هست مثلا اینکه فیلمهای خنده دار جنگی بسازیم تا همه مردم از دیدن ان لذت ببرند. یا اینکه در هفته دفاع مقدس همه نمایندگان مجلس چفیه به گردنشان بیندازند.

دانش آموز: آقا اجازه ما هم می تونیم وبلاگ ایثارگری داشته باشیم؟

معلم: بله عزیزم به شرطی که اخبار و اطلاعاتش را از یک سایت مجاز بردارید و اصلا به دنبال گزارش و تحلیل نباشید.

دانش آموز: آقا ببخشید توی یک سایت ایثارگری نوشته یک نفر از بانک صادرات سه هزار میلیارد تومان اختلاس کرده مگر سایتهای ایثارگری می توانند اخبار متفرقه هم منتشر کنند.

معلم: مشکل اصلی مملکت همین است که سایتهای متفرقه و افراد غیر مسئول در امور داخلی دخالت می کنند شما باید یاد بگیرید تنها در حوزه خودتان قدم بردارید.

دانش آموز: آقا ببخشید توی یک وبلاگ عکس شما را گذاشته و زیرش نوشته شما اصلا جبهه نبودید ولی کارت جانبازی دارید؟

معلم: برای همین است که تذکر دادم به هر سایت و وبلاگی اعتماد نکنید. کلاس تعطیله ...!!

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3585
اخبار مرتبط

نظرات شما