ظریف و سناتور نزدیک به ترامپ دیروز در نیویورک دیدار کردند

برخی منابع مدعی شده‌اند که وزیر امور خارجه ایران روز گذشته با سناتور نزدیک به ترامپ در نیویورک دیدار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،یک پایگاه آمریکایی خبر داد که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی روز گذشته در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند.

المانیتور به نقل از یک کارشناس غیر دولتی که خواست نامش فاش نشود گفت که روز گذشته ظریف و رند پال در نیویورک دیدار کرده تا درباره چشم انداز مذاکرات احتمالی میان ایران و آمریکا گفت‌وگو کنند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل به درخواست المانیتور درباره این دیدار پاسخی نداده است.

ظریف روز پنجشنبه در نیویورک و در جمع خبرنگاران گفته بود که وی طی هفته جاری دیدارهایی با برخی مقامات کنگره داشته است اما با مقامات دولت آمریکا یا نمایندگان آنها دیدار نداشته است.

روز چهارشنبه برخی منابع خبری مدعی شده‌اند یک رند پال چند روز پیش از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته به نمایندگی از کاخ سفید با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران دیدار کند.

پایگاه خبری پالیتیکو چند ماه پیش هم در گزارشی مدعی شده بود رند پال به ترامپ درباره ایران مشاوره می‌دهد و توانسته او را از براندازی در ایران یا اقدام نظامی علیه این کشور منصرف کند. در آن گزارش عنوان شده بود بازی گلف یکی از علایق مشترک دو طرف است. 

این پایگاه خبری در گزارش روز چهارشنبه خود نوشته ترامپ ماه‌ها است برای آغاز مذاکرات با ایران تلاش می‌کند. او در این راستا، «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن را روانه تهران کرد، اما مقام‌های جمهوری اسلامی ایران برگزاری هر گونه مذاکره با آمریکا را رد کرده‌اند. 

پال، همراه با دیگر سناتورهای آمریکایی (لیندسی گراهام و دیوید پرود) شنبه هفته گذشته با ترامپ در باشگاه او در «استرلینگ» دیدار کردند. درخواست او از ترامپ احتمالاً در همان جلسه مطرح شده است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3451
نظرات شما