توقیف نفتکش انگلیسی و موازنه تنش با آمریکا

همه گزینه های امریکا باید به یک گزینه یعنی "پایان تروریسم اقتصادی" علیه ایران تقلیل پیدا کند. ایران کشوری نیست که بنشیند و مجازات اقتصادی مردمش را تماشا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مهدی محمدی کارشناس مسایل سیاسی و هسته‌ای در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

۱-توقیف نفتکش انگلیسی آخرین گام ایران برای موازنه تنش با امریکا، هزینه مند کردن تحریم ها برای آن و تثبیت این راهبرد است که دوران فشار بدون هزینه بر ایران تمام شده است.

۲-واضح است که سطح تنش در حال رشد کردن است با این تفاوت که ایران بازی را طراحی کرده و ابتکار عمل را در دست دارد. درحالی که فشارهای امریکا به سقف رسیده، پرداخت هزینه آن تازه آغاز شده است. ایران امریکا را به ‘منطقه محاسبه نشده’ کشانده است.

۳-همه گزینه های امریکا باید به یک گزینه یعنی "پایان تروریسم اقتصادی" علیه ایران تقلیل پیدا کند. ایران کشوری نیست که بنشیند و مجازات اقتصادی مردمش را تماشا کند. فشار حداکثری، پاسخ حداکثری خواهد داشت.

۴-در موفقیت راهبرد ایران همین بس که ظرف کمتر از ۳ ماه هم محاسبات امریکا عوض شده و هم پیشنهادهای آن. ولی این هنوز کافی نیست. خبر بد برای امریکا این است که ایران هم دوام آورده و هم در حال واکنش نشان دادن است. این با امریکاست که چه زمانی و تا کجا عقب بنشیند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3447
نظرات شما