«رفع حصر» کنید تا گرانی جبران شود!/ تذکر تلخ باهنر به دولت و اصلاح‌طلبان

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه صحبت‌های حاشیه‌ساز خود از «احتمال از بین رفتن همدان» طی ۱۵ سال آینده سخن گفت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

 

*** 

 

تذکر تلخ باهنر به دولت و اصلاح‌طلبان

«محمدرضا باهنر»، فعال اصولگرا و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی به تازگی در سخنانی گفته است:

«مسئول فعلی وضعیت کشور در همه عرصه‌ها دولت است و دولت هم منتسب به جریان اصلاح‌طلبی است.»

به گزارش ایلنا، باهنر همچنین با تأکید بر اینکه اصولگرایان در وضعیت فعلی فرهنگی و اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور دخیل نیستند، تصریح می‌کند: ما نه یک دولت صد در صد اصولگرا داشتیم و نه یک مجلس تمام اصولگرا. طبیعی است که مسئولیت وضعیت جاری کشور به عهده اصلاح‌طلبان است.[1]

 

*آنچه که مهندس باهنر درباره مسئولیت دولت و اصلاح‌طلبان در قبال وضع موجود بیان کرده همان جان کلامی است که این روزها بایستی بیش از این به سمع و نظر مردم برسد تا عوامل مشکلات و ناکامی‌ها را بیشتر بشناسند.

وجه دردناک‌تر این ماجرا نیز این است که اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها هریک به طریقی در حال فرار از موضع این مسئولیت هستند.

اصلاح‌طلبان با مشتی دلیل ضعیف از این می‌گویند که ما مقصّر وضع موجود نیستیم و انگار نه انگار که چیزی را تَکرار کرده بودند! و دولت هم اصرار دارد که قضایا صرفاً به دلیل تحریم‌های آمریکا و یا بی‌اختیاری دولت است.

فصل مشترک این دو جریان مشترک‌المنافع نیز تأکید بر مفهومی برساخته به نام «دولت پنهان» و اصرار بر این است که یک دولت پنهان مافیایی وجود دارد که کارش گذاشتن چوب لای چرخ اقدامات دولت و اصلاح‌طلبان است!

بیان بیشتر و مدلل‌تر آنچه که بر لسان مهندس باهنر نیز جاری شده است رمز عبور مردم و کشور از مشکلات فعلی و قرار گرفتن مدیریت ارزشی و انقلابی بر مصادر کشور برای خدمتگزاری بیشتر است.

 

***

 

«رفع حصر» کنید تا گرانی جبران شود!

«محسن صفایی‌فراهانی»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران اظهار کرده است:

«امروز هیچ دلیلی وجود ندارد که بعضی از محدودیت‌های به وجود آمده در کشور را ادامه دهند. به نظر من، آقای خاتمی به عنوان یک نیروی ملی بسیار می‌تواند در روابط خارجی کمک کند ولی باید دید که از وجود او چه استفاده‌ای می‌شود؟»

او می‌افزاید:

«رفع حصر از محصورین نیز در این شرایط می‌تواند به جامعه امید دهد. حال که نمی‌توان در پیشبرد فرآیندهای اقتصادی تلاش چندانی نمود، لااقل باید از بُعدهای روانی تلاش‌هایی انجام داد که جبران کننده فشارهای اقتصادی بر مردم باشد. به نظر می‌رسد در شرایطی که حداقل 30 درصد کسری بودجه در کشور پیش‌بینی می‌شود و تورم سیر صعودی دارد و فشار زیادی به طبقات پایین و میانی و کارمندان و کارگران وارد می‌شود، این تلاش‌ها معقول باشند.»[2]

 

*ما عمق این جملات و میزان عقلانیت موجود در آنها را به مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

صفایی‌فراهانی پیش از این طی اظهاراتی گفته بود که شرایط امروز ایران مثل غزه است![3]

او درباره انتخابات مجلس در اسفند 98 هم با تأیید تلویحی «تحریم انتخابات» از این گفته است که با شرایط فعلی رأی نخواهد داد![4]

قبل از صفایی فراهانی، اصلاح‌طلبان دیگری مثل حجتی‌کرمانی و حسین مرعشی نیز در اظهاراتی مدعی شده بودند که برای ارزان شدن قیمت دلار و حل مشکلات کشور، بایستی رفع حصر انجام داد...+

لازم به توضیح است که خوانش دقیق اظهارات صفایی‌فراهانی و همقطاران او به روشنی نشان می‌دهد که بخشی از فضای شکل گرفته در ذهن افکار عمومی پیرامون مشکلات اقتصادی، یک فضای روانی و ناشی از «سیاه‌نمایی» است که چهره‌های جریان خاص برای انتقام‌گیری از اقدامات حاکمیت مشغول بسط آن هستند.

تحلیلگران معتقدند این سیاه‌نمایی که در صورت عدم مقابله اصولی، هر روز بر ابعاد آن افزوده می‌گردد می‌تواند منجر به بروز «فتنه اقتصادی» شود. کما اینکه در دیماه 96 شد و کسانی که به گواه آمار، اکثریت آنها شاغل بودند با شعار «گرسنگی» دست به اغتشاش زدند!

 

***

 

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه صحبت‌های حاشیه‌ساز خود مطرح کرد:

احتمال از بین رفتن همدان!

«عیسی کلانتری»، رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس‌جمهور روحانی به تازگی طی اظهاراتی درباره شهر همدان به وجود مشکل آب در این استان اشاره کرده و گفته است: بیلان منفی ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب در استان همدان شرق این استان را گرفتار کرده و این وضعیت با گذر زمان نیز بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، او می‌افزاید: یونجه، چغندر قند و سیب زمینی بیشترین مصرف آب را دارد و این سه محصول در استان همدان کشت می شود در حالیکه آب‌های زیر زمینی همدان قدرت مقابله با این مصرف را ندارند.

کلانتری تصریح می‌کند: حذف ۲۲ چاه نیروگاه شهید مفتح مشکل آب استان همدان را حل نمی کند، چرا که ۳۰۰ میلیون متر بیلان منفی یعنی ۱۲۰۰ چاه و این وضعیت مصرف آب اگر به سرعت تراز نشود همه شهر همدان تا ۱۵ سال آینده از بین می‌رود.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز اظهار کرده است:‌ حضور حیات وحش در کنار جاده در نزدیک ملوسان نهاوند برای یافتن غذا نشان از قحطی نیست بلکه بیانگر وجود امنیت و ارتقای فرهنگ مردم است و این رفتار باید توسعه داد![5]

 

*کلانتری پیش از این نیز اظهار کرده بود: «بدانید تا کمتر از سه سال آینده زعفران‌کاران ما باید کسب و کار خود را تعطیل کنند، چرا که یک شرکت انگلیسی ماده موثره زعفران را از طریق مهندسی ژنتیک به یک باکتری منتقل کرده است.»[6]

او در زمان دیگری هم صحبت‌هایی را پیرامون خوردنی بودن ملخ! مطرح کرد.[7]

حقیقتا مشخص نیست آقای روحانی چه اصراری به شنیده شدن اینهمه صحبت‌های حاشیه‌ساز و بعضا غلط از درون دولت دارند؟ صحبت‌هایی حاشیه‌ساز تا آنجا که حتی ادعای از بین رفتن یک مرکز استان در آینده نزدیک را هم مطرح می‌کنند. و این در حالیست که همدان فقط در اسناد تاریخی، از بیش از هزار و 100 سال قبل از میلاد مسیح مورد اشاره بوده است.

پیرامون اشاره رئیس سازمان محیط زیست به نزدیک شدن وحوش به محل تردد انسان‌ها برای پیدا کردن غذا نیز باید توضیح داد که عادت کردن حیات وحش به یافتن غذا از نزدیک انسان‌ها و رفتن به محلی ناامن که زیستگاه آنها نیست نه تنها ربطی به فرهنگ انسان‌ها ندارد بلکه موجبات خطرات بسیاری را برای انسان‌ها و حیوانات نیز فراهم می‌کند.

 

***

 

1_ http://www.ghatreh.com/news/nn47817925

2_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1203592

3_ mshrgh.ir/951131

4_ mshrgh.ir/971079

5_www.irna.ir/news/83382648/

6_mshrgh.ir/934803

7_mshrgh.ir/968871


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3399
کلیدواژه: رفع حصر گرانی باهنر
نظرات شما