مدیر عامل آب و فاضلاب استان قم مطرح کرد؛

افزایش مصرف آب در قم و لزوم صرفه جویی بیشتر شهروندان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به افزایش 12 درصدی مصرف آب در قم از ابتدای امسال تاکنون به نسبت مدت مشابه سال قبل خواستار صرفه جویی بیشتر شهروندان قمی در این باره شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،علی جان صادق پور طی سخنانی در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد با اشاره به عناوین و نامگذاری روزهای هفته اظهار داشت: برای روزهای این هفته عناوینی همچون مدیریت مصرف آب، انرژی و خانواده، مدیریت مصرف آب و انرژی، افکار عمومی و رسانه، مدیریت مصرف آب و انرژی، صنعت، معدن، سازمان های عمومی و موسسات خصوصی، مدیریت مصرف آب و انرژی، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، مدیریت مصرف آب و انرژی، مدیریت مصرف آب و انرژی، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت های مردم و خیرین، مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی و مدیریت مصرف آب و انرژی و آموزه های دینی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت این هفته برنامه های مختلفی نیز در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته می شود، یادآور شد: برگزاری همایش پیاده روی حامیان آب استان، حضور مدیرعامل و معاونین در نماز جمعه قم، پردیسان و شهرهای استان، هماهنگی حضور در برنامه های مختلف صدا و سیمای مرکز قم و انجام تبلیغات محیطی در شهرهای استان از جمله برنامه های در نظر گرفته شده به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه تعداد اشتراکات آب در ابتدای سال 97، 312 هزار مورد بود که این رقم تا پایان سال به 321 هزار انشعاب رسیده است، افزود:  تعداد اشتراکات فاضلاب  در زمان یاد شده 87 هزار و 900 انشعاب بود که این رقم تا پایان سال به 102 هزار و 600 انشعاب رسید.

وی حجم مخازن بهره برداری شده در ابتدای سال 97 را 322 هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: حجم این مخازن در پایان سال گذشته به 351 هزار مترمکعب رسید.

صادق پور افزایش 58 کیلومتری طول خطوط انتقال و شبکه توزیع آب و افزایش 40 کیلومتری طول خطوط انتقال و جمع آوری فاضلاب را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد و افزود: جمعیت زیرپوشش آب در پایان سال 97 به یک میلیون و 286 هزار نفر رسیده و 100 درصد جمعیت شهری زیرپوشش هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت زیرپوشش شبکه فاضلاب از 380 هزار نفر به 439 هزار نفر رسیده است، یادآور شد: در حال حاضر آب شرب شهر قم و سه شهر و حدود 40 روستای استان از سرشاخه های دز و سد 15 خرداد تامین می‌شود. به طور متوسط در طول سال، 86 درصد کل آب بهداشتی مصرفی استان از این دو منبع و حدود 14 درصد از سایر منابع از جمله چاه های علی آباد و چاه های سطح شهر تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: حجم آب قابل استفاده از کلیه منابع موجود، در حال حاضر 135 میلیون متر مکعب است که این میزان شامل 100 میلیون متر مکعب از سرشاخه های دز و سد 15 خرداد، 8/8 میلیون مترمکعب از چاه های علی آباد و 26 میلیون متر مکعب چاه های سطح شهر است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 30 میلیون مترمکعب آب در شهرهای استان مصرف شده است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است .

صادق پور در خاتمه گفت: این افزایش مصرف به دلیل ایجاد یک بار روانی ناشی از افزایش بارندگی های اخیر، افزایش دما و و بخش کمی هم به دلیل افزایش تعداد مشترکین است.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3267
نظرات شما