کشف بلیت اعتباری مترو با ۴۷ سال اعتبار

فرمانده یگان انتظامی پلیس مترو پایتخت از دستگیری ۲ متهم مرتبط با جعل کارت بلیت مترو دارای اعتبار تا سال ۱۴۴۵ خورشیدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ علی راقی توضیح داد: مأموران پلیس آگاهی مترو تهران متوجه یک آگهی در سایت خرید و فروش اینترنتی شدند که فردی طی آگهی کردن یک کارت بلیت مترو مدعی شده بود این کارت بلیت تا سال ۱۴۴۵ اعتبار دارد و آن را به قیمت ۳۰ میلیون تومان می‌فروشد.

وی ادامه داد: از آنجا که به نظر می‌آمد این آگهی یک کلاهبرداری باشد و عملاً نیز چنین کارت بلیتی توسط شرکت مترو صادر نشده بود با فرد ارسال کننده آگهی تماس گرفته و زمینه دستگیری وی فراهم شد.

راقی افزود: این فرد با حضور در محل ادعا کرد که چنین کارتی را داراست و حتی برای اثبات این موضوع کارت بلیت را جلو چشم مأموران آزمایش کرد که مشخص شد کارت تا سال ۱۴۴۵ اعتبار دارد و به این ترتیب متهم که با یک نفر دیگر در مترو حضور یافته بود به کلانتری دلالت داده شدند.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه متهمان که هر ۲ دانشجوی فوق لیسانس بودند مدعی شدند با همکاری یکی از دوستانشان و با انجام یک سری عملیات سخت افزاری و نرم افزاری موفق به دستکاری کارت بلیت مترو شده‌اند و قصد داشته اند آن را به قیمت ۳۰ میلیون تومان به فردی که خواهان آن باشد بفروشند.

به گفته وی در این باره پرونده‌ای تشکیل و متهمان به مقام قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی معرفی شدند.

فرمانده یگان انتظامی پلیس مترو تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد برای خرید کارت بلیت اعتباری مترو از جایگاه‌های معتبر مستقر در ایستگاه‌های مترو اقدام کنند زیرا اخیراً مشاهده شده در سایت‌های خرید و فروش مجازی این شکل معاملات انجام می‌شود و هیچ نظارتی هم از سوی ناظران سایت‌های خرید و فروش اینترنتی بر اصالت کالا انجام نمی‌شود.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3227
نظرات شما