برخی قوانین موجب چپاول سرمایه‌های ملی شده است

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه برخی قانون‌گذاری‌ها موجب شده تا تعداد معدودی فرصت‌طلب با راه‌های میان‌بُر و دور زدن قانون‌ها سرمایه‌های ملی را چپاول کنند، گفت: متأسفانه قانون‌گذاری ما دچار از هم‌گسیختگی فراوانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،علیرضا زاکانی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که با موضوع "گام دوم و وظیفه رسانه‌های انقلاب" صبح امروز (چهارشنبه اول خرداد) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: وقتی صحبت از گام دوم می‌شود، در حقیقت هدف ساخت جامعه الگو است.

وی افزود: ما باید راه طی شده تا امروز را نگاه کنیم، بیانیه گام دوم سه جز را به مخاطب منتقل می‌کند، یک روایت درست از راه طی شده دوم تبیین شرایط موجود و سوم بیان اولویت‌ها برای ارتقای ظرفیت‌ها است.

زاکانی گفت: ما نباید احساس کنیم که هم‌اکنون در بُن‌بست هستیم و در حوزه‌های مادی و معنوی سرمایه‌های خود را به خوبی در نظر گرفته و به سمت جامعه نمونه پیش برویم، بی‌شک ایران اسلامی باید به‌گونه‌ای عمل کند که سرآمد کشورهای جهان شود.

وی ادامه داد: وقتی ترامپ می‌گوید خطرناک ترین دشمن آمریکا ایران است به این دلیل است که شیاطین دنیا جامعه‌ای را دشمن خود می‌دانند که تجلی‌بخش رشد و تعالی معنوی بشریت باشد، ما در ساختن جامعه اسلامی باید به حوزه‌های مختلفی چون فکر و اندیشه، نظریه‌پردازی، قوانین، ساختارها و آیین‌نامه‌ها و برنامه‌ها و نیروی انسانی کارآمد توجه ویژه داشته باشیم.

نماینده سابق مجلس اضافه کرد: در بخش فکر و اندیشه انقلاب ما انفجار نور بود و حوزه‌های ما در اول انقلاب حرکت عظیمی را در راستای علمی شکل دادند، در بخش نظریات ساختن یک نظام همگون نیاز به نظریات کاربردی دارد در حالی که متأسفانه نظریاتی که از ابتدای انقلاب مطرح شده، هنوز به شکل درست و بنیادین تبیین نشده است.

زاکانی خاطرنشان کرد: در بخش نظامات، ما در حوزه معرفی و پیاده‌سازی نظام ولایت مطلقه فقیه عملکرد خوبی داشتیم که برکات آن را در کشور مشاهده می‌کنیم، اما در حوزه نظامات اقتصادی، آموزش و پرورش و برخی دیگر از حوزه‌ها به دلیل عدم توجه مناسب مشکلات زیادی داریم.

وی گفت: در حوزه قانون‌گذاری که از ۱۱۳ سال پیش آغاز شد، مشکلات زیادی وجود دارد، برخی قانون‌گذاری‌ها موجب شده تا تعداد معدودی فرصت‌طلب از راه‌های میان‌بُر و دور زدن قانون‌ها سرمایه‌های ملی را چپاول کنند. متأسفانه قانون‌گذاری ما دچار از هم‌گسیختگی فراوانی است که یکی از دلایل آن عدم کمک‌گیری قوه‌مقننه کشور از حوزه و دانشگاه برای قانون‌گذاری است، در بخش برنامه‌ها ما برنامه دقیقی بر مبنای خاستگاه انقلاب اسلامی نداریم، برنامه‌های پنج ساله کشور دچار مشکلات اساسی است که نیاز به تغییر و تحول جدی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در بخش نیروی انسانی نیز باید تغییرات اساسی در کشور صورت گیرد، یادآور شد: اگر در گذشته نیروهایی نداشتیم که بتوانند کشور را به درستی اداره کنند، امروز نیروهای پا به کار و نخبه و جوانی داریم که آماده هستند تا ظرفیت‌های خود را در اختیار اعتلای کشور قرار دهند.

وی با بیان اینکه در بخش نیروی انسانی نیز باید تغییرات اساسی در کشور صورت گیرد، یادآور شد: اگر در گذشته نیروهائی نداشتیم که بتوانند کشور را به درستی اداره کنند امروز نیروهای پا به کار و نخبه و جوانی داریم که آماده هستند تا ظرفیت های خود را برای در اختیار اعتلای کشور قرار دهند.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه امنیتی نظام سلطه در این سالها ما را تحت فشار زیادی قرار داده ولی ما توانسته ایم سربلند از این فشارها خارج شویم ولی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی متاسفانه نتوانسته ایم عملکرد قابل قبولی بر اساس اهداف انقلاب اسلامی داشته باشیم.

زاکانی تاکید کرد: بیانیه گام دوم امید به گذشته را زنده کرده و مسیری را تبیین می‌کند که ظرفیت های کشور در کانال درست خود قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امروز سه گروه مترصد این هستند که سکان مدیریت کشور را در اختیار بگیرند. گروه اول نیروهای انقلابی هستند که نهایت هدفشان پیاده سازی  اهداف انقلاب اسلامی است.

این فعال سیاسی افزود: در مقابل افراد غیر انقلابی قرار دارند که به قول خودشان به دنبال این هستند که جمهوریت نظام را بر اسلامیت آن ارجحیت داده و مسیر انقلاب اسلامی را منحرف کنند.  گروه سوم نیز عناصر داخلی ضد انقلاب هستند که به دنبال تجزیه ایران و انزوا ایران اسلامی هستند که این دو گروه دوم در تقابل با اهداف انقلاب اسلامی هستند.

نماینده سابق تهران در مجلس با تاکید بر اینکه ویژگی بیانیه گام دوم قرار دادن  راه دقیقی فراروی نخبگان کشور است، گفت: آنچه که مشخصا امروز به عنوان دغدغه مطرح می‌شود تحقق مردم سالاری دینی و حاکمیت آن در جامعه است که سبب شکل‌گیری جامعه اسلامی می‌شود.

وی افزود: در این بین باید تعریف درست و جامعی از مردم سالاری دینی صورت گیرد. مردم در این نظام دارای حقوقی از جمله حق  آرامش، امنیت،انتخاب، دانستن، مشارکت، نظارت، امر به معروف ونهی از منکر و بازخواست کردن هستند. در صورتی که این حقوق در کشور محقق شود مردم سالاری دینی در کشور برپا می‌شود.
 
زاکانی تاکید کرد: سرنوشت ساز ترین عاملی که می تواند جامعه را برای الگو شدن آماده کند،  رسانه است که می تواند قله ها را برای جامعه تبیین و تثبیت کند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد عدم  تلاش و کوشش جمعی در کشور است. امروز شاهد هستیم که بر اساس آمارها میزان کار مفید در دستگاه های اجرایی کشور بسیار ناچیز است.

نماینده سابق مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه ما در برخی مقوله ها از جمله دفاعی و امنیتی نمره قابل قبولی داشتیم و در نقطه مقابل در برخی حوزه ها همچون اقتصاد عملکرد چشمگیری نداشتیم ولی موج روانی دشمن به گونه ای عمل می کند که عملکردهای مثبت در چشم مردم عامل عقب ماندگی تلقی شود لذا تبیین وضع موجود و شفاف سازی از وظایف اصلی رسانه های فعال در کشور است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2944
نظرات شما