خوراکیان: تنظیم بازار و اقتصاد کشور از محورهای همایش است/ فرهنگی: رسانه‌های نوین تک تک نهادهای اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده‌اند/فیروزآبادی: راه‌ جهانی شدن اقتصاد، ورود به آن از طریق رسانه‌ها است

صبح امروز همایش و نمایشگاه رسانه های نوین و شکل دهی نهادهای اجتماعی با حضور دکتر خوراکیان و دکتر فیروزآبادی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،صبح امروز همایش و نمایشگاه رسانه های نوین و شکل دهی نهادهای اجتماعی با حضور دکتر خوراکیان و دکتر فیروزآبادی آغاز به کار کرد.
 

این همایش با تأکید بر شکل‌دهی نهادهای اجتماعی و بررسی ابعاد مختلف آن و با محوریت رویکردهای اقتصادی برگزار شده است.

حمایت از محصولات داخلی، نهادسازی اقتصادی (دگردیسی، مبارزه با فساد و شفاف‌سازی)، کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار، اقتصاد دانش‌بنیان و بکارگیری اقتصاد دیجیتال و نیز حمایت هدفمند از صادرات کالا و خدمات از‌جمله محورهای این همایش است. در همین حال جذب سرمایه‌های خارجی و امنیت و ثبات اقتصادی نیز از دیگر رویکردهای این همایش است.

 

راه‌ رشد اقتصاد جهانی، ورود به این مقوله از طریق رسانه‌ها است/شکاف دیجیتالی ما با کشورهای غربی زیاد است

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی صبح امروز در همایش رسانه های نوین و نمایشگاه و شکل دهی نهادهای اجتماعی با بیان این که یکی از سوگندهای جالبی که در قرآن آمده ؛ سوگند به قلم و ما یسطرون است، گفت: رسانه جدید بعد از این که بشر کتابت را شروع کرد اولین تحول صنعت چاپ بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی نظام غربی با کندی بازار روبرو شد و بازارهای صنعتی رو به اشباع هستند و از دهه ۸۰و ۹۰به بعد آمریکایی ها بر ادامه حاکمیت ورود پیدا کنند.

فیروز آبادی بیان کرد: در حوزه کشاورزی، صنعت برای بزرگ شدن بازار نمی تواند کار خاصی انجام‌ دهند و توسعه ict در زمینه گوناگون می تواند بازار بزرگ ایجاد کند.

وی با بیان اینکه راه حل بزرگ کردن اقتصاد جهانی ورود به اقتصاد از طریق رسانه ها است، افزود : امروزه رسانه ها با فطرت انسان که به دنبال دریافت اطلاعات است سازگاری یافته اند و نسل جدید از نسل انسان محور جدا و با توسعه تکنولوژی همگرا شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد : در عصر حاضر از نسل انسان محوری جدا شده و با توسعه تکنولوژی های نو ظهور و همگرا انسان محوری به ربات محوری تبدیل شده است و قدرت تصمیم گیری انسان که جای خود را به ربات ها داده کرامت انسان را از بین برده است.

فیروزآبادی ابراز داشت : هژمونی طبقه “سیاسی – اجتماعی” به هژمونی” اقتصادی -اجتماعی” تبدیل شده است و این اجتماعی شدن یعنی این که دولت ها کوچک می شوند و در کنار دولت ها گروهای اجتماعی بر روی پلتفرم ها نقش ایفا می کنند و به عنوان یک لازمه عصری با دوره ای مواجه هستیم که گروهای مردم نهاد اجتماعی نقش برجسته ای در هویت کشورها ایفا می کنند.

وی اضافه کرد : اقتصاد پلتفرمی زایده عصری و تکنولوژی است ولی متاسفانه پلتفرم های بزرگ در اختیار آمریکا است و ما نمی توانیم بی تفاوت باشیم زیرا روند آن ها به سمت انحصار طلبی است و نمی توان با آن ها رقابت کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این که ما معتقدیم که با گسترش فضای مجازی بستر رسانه ای شکل گرفته است، توضیح داد : ضرورت عصر تمدنی است که ۴ الی ۵ شکاف مدیریتی دارد که اولین آن ها شکاف دیجیتالی است که آمریکایی ها ایجاد کرده اند که شکاف دیجیتالی ما با آن ها زیاد است و اجازه رقابت را به کسی در این حوزه نمی دهند.

فیروزآبادی عنوان داشت : شکاف تکنولوژی در حوزه سخت افزار و نرم افزار دومین شکافی است که آمریکایی ها ایجاد کرده اند و خودشان در این حوزه رتبه اول را دارند و کشور چین با همه پیشرفت ها در سال های اخیر با فاصله زیاد در رتبه دوم قرار دارد.

وی گفت : شکاف بعدی شکاف اطلاعاتی است که برآمده از رسانه است و بسیاری از اطلاعات ما در نظام های ابری و دیتاسنترهای آمریکا ذخیره شده است در صورتی که ما به آن ها دسترسی نداریم و آن ها با همین اطلاعات علم محلی و زیست بوم ما را تعیین می کنند.

 

لزوم استفاده از رسانه های نوین در جهت صادرات اقتصادی و منابع انسانی

علی اکبر فرهنگی دبیر اولین همایش و نمایشگاه رسانه های نوین و شکل دهی نهادهای اجتماعی ضمن عرض تشکر از مقامات استانی و کشوری در زمینه برگزاری همایش گفت: زمانی اولین بار به من گفتند که می خواهند چنین همایشی را برگزار کنند یکی از بهترین روزهای زندگی من بود؛ چرا که همیشه فکر می کردم چگونه می توانیم از رسانه ها در جهت توسعه منابع انسانی استفاده کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست های متفاوت در راستای برگزاری همایش رسانه های نوین ابراز کرد: در این راستا نشست های متفاوتی در این زمینه داشتیم و ضمن دیدار استاندار پیشین از قلعه گنج بازدید داشتیم؛ قلعه گنج و جاهایی مثل این مکان نیاز به توجه ویژه ای دارد؛ بعد از بازدید از قلعه گنج به این نتیجه رسیدیم که باید به این منطقه به عنوان یک برنامه توسعه نگاه کرد.

دبیر اولین همایش و نمایشگاه رسانه های نوین خاطر نشان کرد : امروزه رسانه ابزاری است که می توانیم در جهات خوب از آن استفاده کنیم و این موضوع را در قلعه گنج یافتم که می شود کاری را از طریق رسانه انجام داد و با آگاهی آگاهی می توان زندگی آن ها را کاملا زیر و رو کرد.

فرهنگی افزود : ورود تکنولوژی جدید دگرگونی ها را در ابعاد مختلف آغاز می کند و عنوان رسانه های نوین برای این همایش به معنای همین رسانه های نوین تکنولوژی جدید است که تمام نهادهای اجتماعی را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه رسانه های نوین تک تک نهادهای اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده اند؛ اضافه کرد : این رسانه‌ها فر هنگ سازی می کنند و اکنون می خواهیم بدانیم که این تکنولوژی های نوین چه تأثیر بر نهادهای اجتماعی گذاشته است.

دبیر اولین همایش و نمایشگاه رسانه های نوین و شکل دهی نهادهای اجتماعی ادامه داد : نهاد اقتصاد با شکل گیری رسانه های نوین از حالت خود مصرف به حالت اقتصاد مبادله تبدیل خواهد شد که در این صورت از طریق تکنولوژی ها پا از قلمروها فراتر خواهد گذاشت بنابراین از این رسان های نوین باید در جهت اقتصادی صادرات استفاده کرد .

فرهنگی ابراز داشت : رسانه های نوین باید شکل منابع انسانی را برای ما تغییر دهند و چهره مناطق محروم را عوض کنند و توانمند سازی را انجام دهند.

وی با بیان این که  جهان به سمت اخلاقی شدن گرایش پیدا می کند، توضیح داد : در این فلسفه اولین بحثی که مطرح می شود عدالت منابع انسانی است و آیا ما می توانیم عدالتی را در جهان ایجاد کنیم که همه مردم از حداقل آن برخوردار شوند و بتوانند استعدادهای خود را بروز دهند .

فرهنگی در پایان گفت : همه مردم از جمله زنان و مردان باید آن چیزی را که در ذهن خود دارند را به منحصه ظهور برسانند و رسانه ها در خدمت بشر است تا هستی خود را به راستی برسانند.

 

هدف اصلی همایش بهره وری علمی است/تنظیم بازار و اقتصاد کشور از محورهای همایش است

امیر خوراکیان رئیس همایش رسانه های نوین صبح امروز در اولین همایش و نمایشگاه رسانه های نوین و شکل دهی نهادهای اجتماعی در کرمان گفت: مسئله فضای مجازی به طور عام و رسانه های نوین به طور خاص از جمله مسائل نو پا هستند و با وجود این که پیشینه طولانی در کشور ندارند سرعت تحولات زیاد است.

وی گفت: بر همین اساس ما نیازمند کار عملی و ذهنی هستیم و نیازمند پاسخگویی به سوالات در کشور در این عرصه هستیم .

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با تاکید براین که مباحث فضای مجازی  در کشورهای غربی وجود دارد ؛ خاطر نشان کرد : از این جهت  نیازمند کار ،مشارکت و بحث  اساتید و فعالیت دانشگاه ها هستیم تا بتوانیم بخشی از نیاز دانشی را از این طریق تأمین کنیم .

خوراکیان با اشاره به هدف از این همایش افزود : از یک سال گذشته دوستان تلاش کرده اند با اتکاء به ظرفیت های مردمی ، خصوصی و به دور از تشریفات اداری حرکت علمی را در کشور سر و سامان دهند.

وی ادامه داد : بهره مندی و بهره برداری علمی از این همایش اولویت اصلی ما می باشد؛ اهمیت اقتصاد در شرایط کنونی سبب شده است تا موضع اول این همایش مباحث اقتصادی باشد .

رئیس همایش رسانه های نوین ادامه داد: مسئله فضای مجازی و رسانه های نوین باید با مباحث اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد و محورهای اعلام شده همایش در حوزه محصولات داخلی و نقش فضای مجازی در تبلیغ و ترویج  این محصولات و تولیداتی که در این حوزه می تواند به عنوان ابتکار عمل می باشد .

خوراکیان ابراز داشت : تعاملات اقتصادی و مسائل حقوقی در حوزه اقتصاد دچار تحولات جدی شده است که از جمله محورهای این همایش است.

وی تشریح کرد : از بین رفتن بسیاری از مشاغل ، تنظیم بازار و اقتصاد کشور و اشتغال در این حوزه از محورهای دیگر این همایش بود و همچنین  به اقتصاد دانش بنیان و نقش مکملی که در حوزه صادرات دارد توجه شده است .

رئیس همایش رسانه های نوین گفت: ثبات اقتصادی از جمله محورهای این همایش بوده است که مقالات بسیار خوبی  در این زمینه ارائه شده است.

  • همایش
  •  
  • همایش
  •  
  • همایش



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2480
نظرات شما