رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم:

مساجد نقش بسیار مهمی در شکل گیری تمدن نوین اسلامی دارند

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: مساجد نقش بسیار مهمی در شکل گیری تمدن نوین اسلامی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفی مقدم شب گذشته طی سخنانی در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دم انقلاب اسلامی با محوریت مساجد در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد،گفت: 40 سال از انقلاب ما می گذرد و رهبر معظم انقلاب نیز تجلیل در بیانیه گام دوم بسیاری از پیشرفت های کشور دارند؛ هر اقدامی که علیه این نظام شکل گرفت اگر برای هر حکومتی اتفاق می افتاد آن حکومت را ساقط می کرد.

وی با اشاره به این که تمدن سازی مهم ترین شاخصه انقلاب اسلامی است، افزود: مقام معظم رهبری به بحث امید و نگاه خوشبینانه به آینده را مطرح می کند؛ علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد اسلامی، عزت ملی و سبک زندگی از مهمترین موضوعات این بیانیه است؛ سبک زندگی مهمترین شاخصه تمدنی یک ملت است.

 یوسفی مقدم گفت: مساجد محلی هستند که می توانند این بیانیه را پیگیری کنند و برای اجرایی شدن و عملی شدن مطالبات مقام معظم رهبری در جامعه، آن را محقق کند، باید به مساجد تکیه کنیم ؛کانون اصلی و مقوم نظام اسلامی، مساجد هستند؛ ادامه انقلاب نیز مثل ایجاد آن وابسته به مساجد است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم اظهارکرد: خداوند در قرآن می فرمایند که انتظار اینکه مشرکین و کفار به عمران مساجد دست بزنند انتظار بی جایی است؛ قرآن کریم به عمران و آبادی معنوی و حضور مردم در مسجد اشاره دارد؛ حرکات انقلابی و دفاع از مردم و حضور گسترده آنان و افزایش معنویت اجتماعی به معنوی عمران معنوی مساجد است.

وی گفت:مساجد ما باید دارای کانون ها و هسته های علمی و فکری و همایشی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی و... داشته باشند؛ مساجد ما باید حیات واقعی خود را که مدیریت اصلی کشور است را به دست بیاورند و همچنین باید مطالبات جدی در کشور نیز از مساجد شکل بگیرد تا بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز شکل خود را پیدا کند.





انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2191
نظرات شما