مدیر انتشارات جمال:

برخی دایرة‌المعارف‌ها زاویه جدی و خطرناکی با مبانی دینی دارند

مدیر انتشارات جمال تصریح کرد: متاسفانه برخی دایره المعارف های موجود در کشور، زاویه جدی و خطرناکی با مبانی دینی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نسب طی سخنانی در مراسم رونمایی از «دایرة‌المعارف شیعه» که در آستانه نیمه شعبان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه ناشران بزرگ بین المللی به بخش کودک و نوجوان اهمیت خاصی می دهند، گفت: این ناشران به طور ویژه و مجزا فعالیت حوزه کودک و نوجوان را دنبال می کنند و برای این بخش، هویت قائل هستند.

وی تصریح کرد: بنیانگذاران صهیونیست، اهمیت تعلیم و تربیت کودکان را بسیار بالاتر از مسائل سیاسی می دانستند و در نظام آموزشی خود به دنبال این هدف بودند که دانش آموز باید از اسلام و عرب نفرت داشته باشد.

مدیر انشارات جمال با اشاره به تأکید بر اسلام بر توجه جدی به تعلیم و تربیت کودکان، افزود: براساس بیان اهلبیت(ع) در کودکان و نوجوانان زمینه رشد معارف و آموزه ها فراهم است؛ اگر در نوجوانی جدی گرفتید و با خوراک خوب تغذیه کردید طبق آموزه های شما آموزش می بینند در غیر این صورت، دیگران از این زمینه به هر شکل نامطلوبی استفاده می کنند.

سبحانی نسب با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کودکان و نوجوانان اولین گروهی هستند که در تهاجم فرهنگی مورد آسیب قرار می گیرند، افزود: زمانی که کار نشر را شروع کردیم، به خلأ جدی در عرصه کودک و نوجوان پی بردیم؛ حدود ۱۵ سال قبل، ۹۰ درصد کتاب های حوزه کودک و نوجوان ترجمه و ۱۰ درصد بومی بود و جای خالی کتاب های بومی که مطابق نیازهای جامعه ما باشد، احساس می شد.

وی افزود: انتشارات جمال تا کنون بیش از ۳۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان در موضوعات آشنایی کودکان با خدا، اهلبیت(ع)، سبک زندگی اهلبیت(ع) و فلسفه برای کودک منتشر کرده است.

مدیر انتشارات جمال با بیان اینکه «دایرة‌المعارف شیعه» در اواخر سال ۹۷ منتشر شد، افزود: این کتاب ویژه نوجوانان هست و برای نخستین بار است که مبانی مکتب شیعه در چنین قالبی عرضه می شود.

سبحانی نسب افزود: بعضی معتقدند تا خارجی ها برای ما دایرة‌المعارف ننویسند، ما نمی توانیم الگوبرداری کنیم و به همین دلیل تاکنون چنین مجموعه ای منتشر نشده بود.

وی با بیان اینکه برخی دایرة‌المعارف‌ها با مطالبی عرضه می شود که با نگاه دینی زاویه های جدی دارد، تصریح کرد: اگر به کتاب کودک اهمیت ندهیم، بعد از مدتی با فرهنگی بزرگ خواهند شد که فرهنگ غیر اسلامی و ایرانی خواهند داشت.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2189
کلیدواژه: قم نشر جمال رونمایی
نظرات شما