شکست پروژه بازگشت قلعه‌نویی به استقلال

بازگشت به استقلال هدف شیرینی است که همه مربیان سابق می‌کوشند بعد از جدایی از این تیم آن را دنبال کنند اما ظاهراً برای امیر قلعه‌نویی دوری از استقلال تمدید خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حرف‌های احمد سعادتمند، رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال بعد از پیروزی بزرگ آبی‌ها مقابل سپاهان نشان می‌دهد هیأت مدیره باشگاه استقلال روی ماندن وینفرد شفر در استقلال نظر مساعد دارد.

سعادتمند بعد از پیروزی استقلال این جملات را به زبان آورده است: «این مربی یک فصل دیگر با ما قرارداد دارد و از سویی باید بگویم نظر اعضای هیأت مدیره در مورد ادامه حضور وی در استقلال مثبت است.»
شفر در حالی از اعضای هیأت مدیره رأی اعتماد گرفته که بعد از شکست بزرگ مقابل پرسپولیس و پیامدش تساوی خانگی مقابل سایپا و از دست دادن شانس قهرمانی در لیگ برتر، در شرایطی کاملاً متزلزل قرار گرفته بود و حتی از داخل باشگاه استقلال خبر می‌رسید که امیرحسین فتحی حتی با یکی از مربیان سابق این باشگاه برای نشستن روی نیمکت به‌صورت موقت تا پایان فصل نیز گفت‌وگوهایی انجام داده است.
به‌واقع اگر استقلال به الهلال می‌باخت و نمی‌توانست مقابل سپاهان هم نتیجه مطلوبی بگیرد این پروسه به سرانجام می‌رسید و مدیران باشگاه استقلال برای بیرون بردن تیم خود حتی به شکل مقطعی از بحران‌های نسبی اقدام به انتخاب مربی موقت می‌کردند و یقیناً شفر نیز که خود را در تنگنا می‌دید برای اینکه بیشتر زیر باد انتقادها خرد نشود، با وجود قراردادی که برای فصل بعد منعقد کرده، خواستار جدایی از استقلال می‌شد اما این پیروزی‌های اخیر حال و هوای پیرمرد با استقلال را دگرگون کرده و راه‌های تغییر مربی در استقلال را پیش روی تصمیم‌گیران این باشگاه مسدود کرده است.
در استقلال پس از اینکه شکست بزرگی در دربی حاصل شد حتی صحبت از بازگشت امیر قلعه‌نویی برای فصل نوزدهم هم بود. آنها که بر احوالات این باشگاه اشراف دارند و تحرکات این تیم را رصد می‌کنند متفق‌القول از بازگشت امیر قلعه‌نویی در فصل آتی خبر می‌دادند.
حتی نشانه‌ها و نقل‌قول‌هایی وجود داشت که علاقه امیرحسین فتحی به بازگرداندن این مربی به استقلال را نیز نشان می‌داد اما بردهای اخیر باعث شد سایه سنگین این پروژه به‌طور کلی از باشگاه استقلال رخت بربندد و مدیران و تصمیم‌گیران آشکار و نهان باشگاه استقلال به این نتیجه برسند که باید یک فصل دیگر به وینفرد شفر فرصت بدهند تا شاید او بعد از سال‌ها بتواند جام قهرمانی لیگ را برای آبی‌های پایتخت به ارمغان بیاورد.

 

بیشتر بخوانید:

کنایه تند قلعه‌نویی به استقلالی‌ها

پست کنایه آمیز فرهاد مجیدی پس از برد استقلال برابر سپاهان +عکس


شفر حالا فرصت تازه‌ای به‌دست آورده تا دوباره خودش را در استقلال احیا کند. او دیگر نباید نگران تغییرات احتمالی فصل آتی و جدایی از این باشگاه و بازگشت امیر قلعه‌نویی باشد؛ پروژه‌ای که ماه‌ها به‌طور پنهانی در راهروهای ساختمان باشگاه استقلال زمزمه می‌شد و حتی برخی از قطعی بودن این بازگشت پرده برمی‌داشتند.
حمایت‌هایی هم از سوی برخی جریان‌های رسانه‌ای نزدیک به استقلال از امیر قلعه‌نویی می‌شد و جسته و گریخته می‌دیدیم که نام امیر قلعه‌نویی به‌عنوان منجی استقلال برده می‌شود.
هرچند امیر در سال‌های مربیگری در استقلال جام‌های متعددی را برای این باشگاه به‌دست آورده و یک مربی موفق در استقلال محسوب می‌شود اما باخت جمعه‌شب او به وینفرد شفر تبعات سنگینی برایش خواهد داشت و نه‌تنها بازگشت‌اش به استقلال را برای سال‌های متمادی به عقب می‌اندازد و چه بسا غیرممکن هم کرده باشد، بلکه حالا جایگاهش در سپاهان را هم قدری متزلزل کرده است.
البته امیر هنوز با سپاهان شانس رسیدن به قهرمانی در جام حذفی را دارد و شاید دستیابی به این جام بتواند مدیران باشگاه سپاهان را برای ادامه همکاری با او در شرایطی که جام لیگ را از کف داده، ترغیب کند.
به هر حال این ماجرای بازگشت‌های مربیان سابق به استقلال اتفاق تازه‌ای نیست و سال‌ها است مربیان در حال رفت‌وآمد به این تیم هستند و در گذشته نیز بارها شاهد بودیم نه‌فقط امیر قلعه‌نویی بلکه مظلومی و مرفاوی به دفعات به این تیم رفت‌وآمد داشته‌اند و در مقاطعی سکان هدایت استقلال را در دست گرفته‌اند.
بازگشت به استقلال هدف شیرینی است که همه مربیان سابق استقلال می‌کوشند بعد از جدایی از این تیم آن را دنبال کنند و دوباره خود را به استقلال برسانند اما ظاهراً برای امیر قلعه‌نویی دوری از استقلال تمدید خواهد شد و باخت جمعه‌شب راه دیگری برای آنها که بازگشت‌اش را حمایت و مدیریت می‌کردند باقی نگذاشته است و استقلال حالا باید به ادامه همکاری با شفر فکر کند و بر اساس برنامه‌های او پیش بروند؛ برنامه‌هایی که محوریت آن، حفظ ستاره‌ها و جذب بازیکنان مورد نظر است تا شاید فصل آینده طلسم قهرمان نشدن استقلال بشکند. آیا می‌شکند؟



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2151
نظرات شما