مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم:

ارتباط بیشتر کشورهای اسلامی، هدف مهم مسابقات بین المللی قرآن طلاب علوم دینی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: ارتباط بیشتر کشورهای اسلامی، هدف مهم مسابقات بین المللی قرآن طلاب علوم دینی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت الاسلام و المسلمین عباس اسکندری طی سخنانی در نشست خبری با حضور اهالی رسانه با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی اظهار داشت: هدف از برگزاری این مسابقات ارتباط بیشتر کشورهای اسلامی است تا در برابر توطئه های استکبار جهانی علیه اسلام بایستیم.

وی افزود: دشمن یکی از روزنه هایی که همیشه برای ضربه زدن به اسلام دنبال کرده است ایجاد اختلاف در فرق دینی است و در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار برده است.

اسکندری ابراز داشت: ما یک روش و شیوه ای آسمانی بیشتر نداریم و این توانسته است بسیاری از توطئه های دشمنان را از بین ببرد.

وی افزود: برگزاری نشست ها و مسابقات بین المللی نشان می دهد که هم اهل سنت و هم تشیع از یک قرآن استفاده می کنند و این را به عینه در چنین مسابقاتی مشاهده می کنند و همین مهم راه را بر روی دشمنان اسلام می بندد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود به اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا خود محور شرارت و تروریسم است و باید با این کشور همانند خودش رفتار شود.

حسین اسدی، رئیس ستاد برگزاری مسابقات نیز در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: این مسابقات با ابتکار حوزه های علمیه و اوقاف برگزار می شود.
وی ادامه داد: قرآن کریم به عنوان محور این مسابقات قرار گرفته و ویژگی های خاصی برای آن در نظر گرفته شده است.

اسدی با بیان این که در روزهای اخیر مجموعه ای از مسابقات بین المللی در کشور در حال برگزاری است، افزود: در این دوره با رشد شرکت کننده روبرو هستیم به طوری که بیش از ۲۳۴ نفر از ۵۲ کشور در این مسابقات شرکت کردند و نخبگان این مجموعه ها در حال ورود به قم هستند.

وی ادامه داد: در نهایت بعد از برگزاری آزمون ورودی که به صورت مجازی برگزار شد در نهایت 52 نفر از ۳۲ ملیت توانستند در آزمون ورودی قبول شوند.

اسدی در پایان صحبت های خود به اختتامیه این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: شنبه ۲۴ فروردین در مدرسه امام موسی کاظم(ع) میزبان شرکت کنندگان و علاقمندان خواهیم بود و سخنران این  برنامه نیز آیت الله مکارم شیرازی خواهند بود.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1958
نظرات شما