انتشار فراخوان اجرای کارگردانان جوان/از «آلفرد» تا «غلامرضا لبخندی» در تماشاخانه ایرانشهر

کانون کارگردانان خانه تئاتر برای معرفی کارگردانانان جوان و مستعد تئاتر ایران فراخوانی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس،کانون کارگردانان خانه تئاتر در جست‌وجوی استفاده از فرصتی برای معرفی کارگردانان جوان و مستعد تئاتر ایران، در نظر دارد همزمان با برگزاری شانزدهمین هفته بزرگداشت روز جهانی و روز ملی تئاتر (از تاریخ ۷ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸)، هفت نمایش منتخب از کارگردانان جوان را در سالن‌های استاد عباس جوانمرد خانه تئاتر، استاد انتظامی خانه هنرمندان و پردیس تئاتر سپند، به اجرا بگذارد.

کارگردانان جوان: در تعریف این رویداد، متولدین پس از اول فروردین ۱۳۶۰ هستند که پیش از این نمایشی را در سالن‌های رسمی تئاتر به اجرای عمومی در نیاورده‌اند (۱۵ اجرا در سالن‌های شناخته‌شده‌ی تئاتر نداشته‌اند).

 زمان‌بندی برگزاری، آخرین مهلت تکمیل فرم و تحویل فیلم نمایش متقاضی ساعت ۱۵:۰۰ روز چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۱/۲۱ و محل مراجعه: دبیرخانه جشن واقع در خیابان استاد نجات‌الهی (ویلا)، خیابان سمیه، پلاک ۲۶۰، تلفن: ۸۸۸۰۸۷۵۷ است. نمایش‌های منتخب در روز شنبه، ۱۳۹۸/۰۱/۲۴ اعلام و از همان‌روز امکان استفاده از مکان‌های تمرین فراهم می‌شود. تاریخ اجرای نمایش‌ها از ۷ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ است.

نمایش‌های منتخب، داوری نخواهند شد، اما با هماهنگی کانون کارگردانان، حداقل یک کارگردان و با همکاری کانون نویسندگان و منتقدان، یک منتقد شناخته‌شده‌ تئاتر، در اجرای هر نمایش حضور یافته و پس از پایان نمایش، جلسه‌ نقد و بررسی، برگزار می‌شود (تعداد اجرای هر نمایش در تناسب با جدول برگزاری، تعیین و اعلام خواهد شد). به نمایش‌های منتخب علاوه بر ایجاد امکان تمرین در پلاتو پردیس تئاتر سپند و سه پلاتو انجمن آشوریان و دراختیارگذاری سالن اجرا، کمک‌هزینه‌ ۵/۰۰۰/۰۰۰ ریالی، تعلق خواهد گرفت. علی‌رغم محدودیت‌های موجود و با در نظر داشتن شرایط برگزاری و این‌که ارایه‌ تسهیلات دیگری ممکن و مقدور نیست، از حضور گروه‌های تئاتر شهرستان‌ها استقبال می‌شود.

*از «آلفرد» تا «غلامرضا لبخندی» در تماشاخانه ایرانشهر

نمایش‌های «غلامرضا لبخندی» به کارگردانی کهبد تاراج و «اکوان دیو» به کارگردانی عباس عبدالله زاده، «یک ساعت آرامش» به کارگردانی جواد روشن و «آلفرد» به کارگردانی هادی عامل به ترتیب از ۱۸ و ۱۹ فروردین‌ماه در دو سالن استاد سمندریان و دکتر ناظر زاده کرمانی به روی صحنه می‌روند.

نمایش‌های «یک ساعت آرامش» به کارگردانی جواد روشن با بازی امیرمهدی ژوله، معصومه کریمی، مهدی ذاکر حسینی، ارسطو خوش رزم، وحید نفر، الهه شه پرست و ابوذر ساعدی و «آلفرد» به کارگردانی هادی عامل با بازی پوریا پورسرخ ، نادر فلاح، مونا کرمی و رابعه اسکویی از روز دوشنبه ۱۹ فروردین‌ماه به ترتیب در ساعت‌های ۱۹:۴۵ و ۲۱:۳۰ در سالن دکتر ناظر زاده کرمانی به روی صحنه می‌روند.

همچنین نمایش‌های «غلامرضا لبخندی» به کارگردانی کهبد تاراج و با بازی: تینو صالحی، بهروز پناهنده، الهام شعبانی، غزاله جزایری، لبخند بدیعی، رضا بهرامی، حمید ملاحسینی، سمیه برجی، نجلا نظریان، مسعود انتظاری و غزاله رشیدی ساعت ۱۹:۱۵ و «اکوان دیو» به کارگردانی عباس عبدالله زاده از روز یکشنبه ۱۸ فروردین‌ماه در سالن استاد سمندریان اجرای عمومی خود را آغاز می‌کنند.

*دو نمایش سنگلج تا 14 فروردین اجرا ندارد

دو نمایش «طریقه حکومت گجرخان» و «وقایع اتفاقیه» به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) تا 14 فروردین ماه در تماشاخانه سنگلج اجرا نخواهد داشت و پس از آن اجرایشان را از سر می گیرند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1799
نظرات شما