میعاد صالحی مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری شد/ اقدام شایسته وزارت کار در راستای جوانگرایی

سید میعاد صالحی با حکم محمد شریعتمداری وزیر کار به عنوان مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید میعاد صالحی با حکم محمد شریعتمداری وزیر کار به عنوان مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شد.
 

در همین راستا با مصوبه هیات امنای صندوق بازنشستگی کشوری و حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دکتر سید میعاد صالحی به عنوان مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شده است.

صالحی متولد 62 بوده که دانش آموخته دکتری از دانشگاه صنعتی شریف، عضو بنیاد ملی نخبگان و از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد پیش از این به عنوان مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این وزراتخانه مسئولیت داشته است.

از سوابق وی می‌توان به قائم مقام هلدینگ صنایع معدنی صندوق بازنشستگی کشوری، عضو هیئت موسس و هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، عضو هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، سرپرست طرحهای صنایع نوین وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در امور نخبگان و استعدادهای برتر، عضو و دبیر کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی،  عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

رتبه اول نهمین جشنواره خوارزمی در بخش پژوهشهای کاربردی و رتبه سوم چهاردهمین جشنواره خوارزمی در بخش پژوهشهای توسعه ای، دانشجوی نمونه کشوری در مقطع دکتری در سال 1390 و رتبه دوم مسابقات جهانی حفظ و قرائت قرآن کریم در کشور مصر از دیگر سوابق میعاد صالحی است.

انتصاب مدیر 36 ساله به عنوان مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری در حالی صورت می گیرد که مدیر عامل قبلی سال های زیادی از پایان دوران خدمتش گذشته و بازنشسته شده بود.

پیش از این شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی بعد از انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب در توئیتی حمایت خود را از جوانگرایی اعلام کرده و نوشته بود: «فساد اقتصادی و سیاسی توده ای چرکین و زلزله ای ویرانگر وضربه زننده به مشروعیت حکومتهاست. جوانان محور تحقق نظام پیشرفتهی اسلامی هستند." لبیک به ندای رهبری، قویتر از پیش در وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی با راهبرد برگشت ناپذیر»

 

 

استفاده از نیروهای جوان و پر انرژی در کنار خداحافظی با بازنشستگان گامی موثر در راستای نوسازی دستگاه های اجرایی و کنار گذاشتن بازنشستگان بوده است که به نظر می رسد در کوفایی ظرفیت و استعدادهای جوانان در کشور اهمیت ویژه ای دارد.

امید است این اقدام وزارت کار مورد حمایت سایر وزارت خانه ها و دستگاه های دولتی قرار گرفته و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل نیروی جوان کشور بسیاری از مشکلات حل شود.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1740
نظرات شما