/ فیلم / عکس

ربات جدید بوستون دینامیک یک کارگر واقعی است

بوستون دینامیک به تازگی رباتی تولید کرده که به نظر می رسد ده سال از تولیدات شرکت های رقیب جلوتر بوده و می تواند تقریبا تمامی کارهایی که توسط یک کارگر انجام می شود را تقلید کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، بوستون دینامیک به تازگی رباتی تولید کرده که به نظر می رسد ده سال از تولیدات شرکت های رقیب جلوتر بوده و می تواند تقریبا تمامی کارهایی که توسط یک کارگر انجام می شود را تقلید کند.

 این ربات که هندل نام دارد، دارای دوپای بسیار منعطف است که در انتها به دو چرخ متصل می شود.این ربات به راحتی می تواند بالا و پایین بپرد و از موانع مختلف عبور کند.

ربات هندل به طور ویژه برای کار در انبارهای بزرگ و جابجایی انواع بسته های بزرگ طراحی شده و از سیستم هوش مصنوعی پیشرفته ای در بخش بینایی برخوردار است که به آن امکان می دهد به طور خودکار بسته مورد نظر برای جابجایی را انتخاب کرده و آن را در محل مورد نظر قرار دهد.

 

یکی دیگر از مزایای این ربات توانایی خاص آن برای حفظ تعادل حتی در صورت حمل مقدار زیادی بار است.این ربات به سادگی با استفاده از بازوی خود می تواند بسته هایی به وزن 15 کیلوگرم را هم حمل کند.

ربات یادشده همچنین می تواند بسته هایی به طور 1.2 متر و ارتفاع حداکثر 1.7 متر را هم جابجا کند. از همین رو، ربات هندل مشکلی برای جابجایی بسته هایی در ابعاد غیرعادی ندارد. فعلا یک نمونه آزمایشی از این ربات تولید شده و مشخص نیست آیا برنامه ای برای تولید آن در مقیاس گسترده وجود دارد یا خیر.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1695
کلیدواژه: ربات بوستون کارگر
نظرات شما