/ فیلم / عکس

قرارگاه تاکتیکی نیروهای مسلح را در منطقه حفظ خواهیم کرد/ کانال‎های انحرافی در گرگانرود برای هدایت سریع‎تر آب به دریا در حال احداث است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ستاد کل، قرارگاه تاکتیکی در منطقه را حفظ خواهد کرد و اطمینان می دهیم نیروهای مسلح تا زمانی که ضرورت داشته باشد در کنار مردم حضور خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ سرلشکر محمد باقری مهمترین تصمیماتی اخذ شده در قرار گاه امداد رسانی سلمان فارسی در ظهر امروز را تشریح کرد.
 

وی افزود: از صبح بازدیدی را از هوا و سپس از روی زمین  در مناطق سیل گرفته تا دریا داشتیم، اقدامات موثری انجام شده و اقدامات بسیاری نیز در دست اجرا بود. این مهم هم وظیفه ما براساس قانون اساسی است و هم دستور صریح مقام معظم رهبری است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: بحمد الله نیروهای مسلح در انجام  امر فرمانده کل قوا با تمام  توان وارد  عمل شدند و در فعالیت در منطقه هستند.

سرلشکر باقری از فعالیت و امداد رسانی بیش از 10 هزار نفر از نیروهای مسلح در مناطق سیل زده خبرداد و تصریح کرد:  بیش از 120 دستگاه مهندسی  سنگین و سبک و چندین بیمارستان صحرایی فعالیت می کنند و خدا راشاکر هستیم  که کار می کنند و حق هم همین است .

وی با بیان اینکه مردم بسیار شریف و نجیب و دوست داشتنی ما گرفتار شدند، بیان کرد:  بعد از ابازدید  میدانی از منطقه، جلسه ای را به فرماندهان نیروهای مسلح و فرماندهان استانی نیروهای مسلح در اینجا داشتیم که تصمیمات مهم اتخاذ شد .

سرلشکر باقری اذعان کرد: اصل فعالیت های نیروهای مسلح در این اوضاع  گروه مهندسی است که  بنا به درخواست استانداری و دستگاه های مسئول دولتی نیروهای مسلح  و مسئولین دولتی در انتقال آب به دریا مشغولند و کانال های متعددی احداث شد و  در حال احداث هستند  که اب باسرعت بیشتری منطقه را ترک کند.

وی اضافه کرد: در ادامهِ گرگانرود  هم باید کانال هایی  حفر و در جناح های چپ  راست این کانال های دیگری حفر شود .زیرا  در کنار سد وشمگیر دریاچه های دیگری باشد با مشورت آب منطقه ای  مخزن دیگری باید احداث شود .

سرلشکر باقری با بیان اینکه پیش بینی های مهندسی انجام شده است، ادامه داد: بزودی در مسیر گرگانرود و ساحل های منطقه باید دریاچه های دیگری پیش بینی شود . همچنین ممکن است نیاز باشد با ایجاد انفجاراتی در کنار ساحل دریا مسیر را به سمت دریا باز کنند که دوستان  پیشنهاد داشتند و دستورات اولیه آن اخذ شده  و بقیه منوط به دستورات تخصصی است که باید صورت گیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مطالعه عمیق مهندسی آب که ظرف 48 ساعت گذشته انجام شده و طی این مدت گزارش داده شد و در این تصمیمات نتایج آنها استفاده شده  است.

سرلشکر باقری در ادامه به  اقدامات بهداشتی درمانی از ابتدای سیل تاکنون اشاره کرد و گفت:  3 بیمارستان از نیروهای مسلح در منطقه مستقر شده است  و مشغول انجام فعالیت هستند. قریب به روزانه 8 تا 9 هزار نفر از مردم منطقه مراجعه می کنند  و امکانات تا سطح جراحی های اساسی به منطقه آمده  و خدمت رسانی صورت می گیرد .

به گفته سرلشکر باقری؛ بیمارستان چهارمی هم به منطقه آمده که جای  آن تعیین و در منطقه مستقر می شود .

وی درباره  امکانات بهداشتی هم بیان کرد: آزمایشگاه آب به منطقه آورده شده و مرتبا آب منطقه آزمایش  می شود.و امکاناتی که برای توزیع آب معدنی و آشامیدنی سالم  صورت می گردکه گرفتار مشکلات بهداشتی  در منطقه نشویم .

سرلشکر باقری به فعالیت  بسیجیان و گروهای جهادی هم اشاره کرد و متذکرشد:  این گروها که  برای اقدامات جهادی در روستاها آماده شده بودند با همت  سازمان بسیج به روستاهایی رفتند که  آب در آنجا فروکش کرده  و در آنجا مشغول خدمت  به مردم برای خارج کردن گل و لای از منازل، تمیزکردن لوازم و .. هستند .

خدمت رسانی 5هزار بسیجی در مناطق سیل زده

وی ابراز کرد: حدود 5 هزار بسیجی در این زمینه در استان وارد استان شدند و این به فعالیت ارزشمند ادامه خواهد داد.

سرلشکر باقری اذعان کرد: اقداماتی را برای جایگزین کردن برخی از تجهیزات مردم مانند تلیویزون و یخچال و فرش و .. که دچار آسیب اساسی شده اندو  امکان تامین مجدد آن را ندارند در حال انجام است که بتوانند کمک های اندکی انجام شود و بخشی از آلام مردم کاش پیدا کند .

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خاتمه تکید کرد: علاوه بر این فرماندهان ما در منطقه حضور دارند و ستاد کل قرارگاه تاکتیکی در منطقه را حفظ خواهد کرد و اطمینان می دهیم نیروهای مسلح تا زمانی که ضرورت داشته باشد در کنار مردم حضور خواهد داشت و ان شا. زودتر این گرفتاری به پایان برسد.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1671
نظرات شما