مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

طرح آرامش بهاری ، ایام نوروز در 36 بقعه متبرکه قم اجرا می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: طرح آرامش بهاری در 36 بقعه متبرکه استان از جمله حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت‌الاسلام و المسلمین عباس اسکندری طی سخنانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به طرح آرامش بهاری اظهار کرد: این طرح همچون سال‌های گذشته در ایام نوروز در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود، مردم سال نو را با حضور در این بقاع شروع می‌کنند و در این راستا وظیفه اداره اوقاف برگزاری برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بقاع متبرکه است.

وی ادامه داد: محل‌های اصلی برگزاری طرح آرامش بهاری در استان قم در 6 بقعه متبرکه شامل مزار امامزاده موسی مبرقع، مزار امامزاده جعفر زواریون، کوه خضر، مزار امامزاده عبدالله در روستای قلعه چم و حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است و خیمه‌های معرفت در این بقاع در ایام نوروز برپا خواهند شد، این طرح در 30 بقعه دیگر استان هم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود:  امامزاده موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد(ع) است و مزار این امامزاده رونق زیادی دارد و زائران خارجی زیادی به زیارت امامزاده موسی مبرقع می‌روند.

اسکندری اجرای طرح آرامش بهاری را به صورت مردمی دانست و تصریح کرد: اداره اوقاف به دنبال تصدی گری در این طرح نیست و هیأت امنا در هر کدام از مزارهای امامزادگان، عهده برگزاری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز سال 98 شدند، هر جایی که کارها را به مردم واگذار کردیم، موفق تر بودیم.

وی ادامه داد: در ایام نوروز با همکاری شهرداری قم به دنبال برگزاری تور قم گردی برای زیارت مزار امامزادگان شهر هستیم، 80 مبلغ در نوروز سال 98 برای برگزاری طرح‌های آرامش بهاری و تور قم گردی مستقر می‌شوند، در مجموع 400 نفر در اجرای این دو طرح در استان قم مشارکت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه در استان شروع می‌شود و خاتمه این طرح 15 فروردین ماه است، برای جوایز طرح آرامش بهاری از کالاهای ایرانی استفاده می‌کنیم و بر عدم استفاده از کالاهای خارجی در خصوص این طرح تاکید داریم.

اسکندری با اشاره به ظرفیت اسکان در بقاع متبرکه استان قم اظهار کرد: از ظرفیت سالن‌ها، شبستان‌ها و سوئیت‌ها در این بقاع برای اسکان زائرین در ایام نوروز سال 98 استفاده خواهیم کرد، ظرفیت اسکان در بقاع متبرکه استان قم در این ایام حدود 50 هزار نفر شب است.

وی ادامه داد: غرفه‌های مشاوره خانواده و مشاوره دینی در طرح آرامش بهاری برپا خواهند شد و در این طرح سبک زندگی اسلامی را ترویج می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: در طرح جامع مزار امامزاده موسی مبرقع احداث شبستان و پارکینگ پیش بینی شده است و متولی این طرح نیز اداره اوقاف نیست.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1301
نظرات شما